חבילת מיתוג לעסק היא אחת מהפעולות הראשונות שתדרשו אליהן במסגרת הקמת חברה חדשה או הקמה של פעילות חדשה בחברה קיימת. מכיוון שחשיבות התהליך היא עצומה, עולות שאלות לגבי הדרך הנכונה לנהל את התהליך.

מאמר זה הינו מאמר המשך מאתר שטיק מדיה, בנושא מיתוג עסק, הנוגע באותו הנושא בדיוק אך סוקר 5 נקודות אחרות בנושא חבילת מיתוג. שוחחנו במאמר הראשון של נושא של מחקר מעמיק, מחקר מתחרים, מחקר מילות מפתח וייחודיות.

קחו בחשבון שנושא הייחודיות הוא נושא חשוב ביותר למותג שלכם. אתם רוצים להיות זכירים ומיוחדים, שונים מהמתחרים אך עם זאת לשדר לקהל היעד את סט האמונות והערכים של המותג שלכם.

על כך החמשת הטיפים הבאים בנושא חבילת מיתוג.

טיפ 1 – מהם היתרונות של המותג שלכם? למה כדאי לעבוד איתכם?

במסגרת המחקר המעמיק שאנו מבצעים על המותג שלכם, אנחנו מעניקים חשיבות מיוחדת לאיכויות של החברה שלכם, ליתרונות שלה ולסיבה בגללה לקוחות הולכים לבחור בכם על פני מותג אחר. 

זהו חלק חשוב ביותר במחקר שלכם, על מנת להבין מהו הצופן הפנימי של החברה ומהן האיכויות הבולטות שלה שיש להדגיש בתהליך המיתוג. היתרונות שלכם עשויים להתבטא במספר תחומים שונים:

  • יתרון טכנולוגי במוצר מסוים
  • שירות איכותי או מהיר יותר
  • יכולות מדידה עמוקות יותר
  • חסכון באנרגיה וזמן בביצוע

פעמים רבות היתרונות של המותג מתגלים לאורך הפעילות ולא ביום הראשון להקמתה, וזה טבעי לחלוטין. אבל עדיין, חשוב שתגדירו מה הולכים להיות היתרונות ואיפה אתם הולכים לתת את הדגש.

השתדלו להקפיד להגיע לתהליך אמיתיים ונקיי כפיים ככל האפשר. פעמים רבות בעלי חברות מספרים לי רק טוב על החברה, כאילו אין בה שום רבב והיא גם מעניקה שירות מצוין ומהיר, מוצר איכותי ומחיר לא ייאמן. מניסיון שלי – לרוב זה לא נכון ב100 אחוז.

התמקדו ביתרונות הליבה שלכם, בנושאים שבאמת נותנים לכם יתרון תחרותי על הסביבה העסקית שלכם.

טיפ 2  – תגדירו מהי השפה של המותג שלכם  

תהליך מיתוג עסקי כולל גם הגדרה של השפה שבה המותג שלכם הולך לדבר, דבר בעל השפעה לא רק על תהליך של עיצוב לוגו לעסק, אלא גם על פרסום בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת בה תרצו לעשות פעילות שיווקית ופרסומית בעתיד.

מהן האפשרויות של השפה ולמה הכוונה? דוגמאות לשפה יכולות להיות:

האם השפה הולכת להיות מקצועית או קלילה? טכנית או שיווקית? צעירה או בוגרת ואחראית?  ברגע שאתם מגדירים את השפה של המותג בצורה נכונה, זה מקל בהרבה על יכולת קבלת ההחלטות שלכם בפעילות המיתוג שלכם.

השפה של המותג נגזרת לא רק מהרצון שלכם אלא כמובן מהניתוח של קהלי היעד שלכם והתאמה של השפה שלכם לרצונות שלהם. אם אתם משווקים מוצר למניעת טביעות בבריכות לדוגמא, ברור שאתם לא יכולים להשתמש בשפה קלילה ומבודחת. 

אם אתם משרד למכירת נדלן יוקרתי במנהטן, ברור שתשתמשו בשפה גבוהה ויוקרתית ולא בשפה זולה ופשוטה. לעומת זאת אם מדובר בחנות צעצועים גדולה, תבחרו בשפה שמחה וכיפית יותר.

ברגע שתגדירו את השפה שלכם יחד עם משרד המיתוג שלכם, תוכלו לראות איך אתם מגיעים ללקוחות הפוטנציאלים שלכם עם סט המסרים המדוייק ביותר ומייצרים אימפקט עוצמתי עליהם.

טיפ 3 – הגדירו את אישיות המותג שלכם

מהי האישיות של המותג שלכם? מה מייחד אתכם לעומת מותגים אחרים? ישנם סוגים רבים של אישיות מותג וכל אחת מהן מיועדת לסוג אחר של חברות:

האם המותג שלכם נותן יחס אישי וצמוד, או מקצועי ומאורגן תחת חברה ולא ניתן לדבר עם הבעלים?

האם החברה היא בעלת אישיות טכנולוגית או קלאסית מסורתית?

האם האישיות של החברה היא רצינית או קלילה וכיפית?

משרד מיתוג ופרסום מקצועי יידע לקחת את ההחלטה שלכם לגבי האישיות של המותג ולתפור לה חליפה שלמה שתייצג אתכם בצורה האופטימלית בכל החומרים השיווקיים וכמובן גם כחלק של חבילת מיתוג מקצועית לעסק.

בואו ניקח לדוגמא מצב שבו אתם רוצים לקדם פעילות של פרסום אתרים בגוגל, האם לאישיות המותג שתגדירו תהיה השפעה על פעילות הפרסום? האם צריכה להיות אחידות בין האישיות שלכם לבין השפה של הקמפיינים? התשובה היא כן מוחלט.

ככל שתקפידו על שפה ברורה ואחידה, כך הקמפיינים שלכם יוכלו לקבל ציביון אחיד ואף להפיק לכם תוצאות עסקיות טובות יותר.

טיפ 4 – דף מסרים 

דף מסרים הוא דף שמרכז בתוכו את כל המסרים של המותג מבחינת משפטי מפתח, משפטי מחץ וכדומה. הדבר מרכז במקום אחד את האני מאמין, אישיות המותג והשפה בה הוא בוחר להשתמש, ומסייע לכם לבנות שפה אחידה ולייצר מסרים ברורים ללקוחות שלכם.

דף מסרים יכיל מידע כמו: מי העסק, מה הוא עושה, למה הוא עושה את זה, מהן יתרונות המפתח של החברה ועוד.

דף מסרים ברור ומדויק יסייע לכם גם במסגרת של פרסום באינטרנט לעסקים, מכיוון שכך תבנו שפה אחידה לקמפיינים שהלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים שלכם יתחילו להכיר ולזהות. כדוגמא לשפה כזו בישראל ניתן לקחת את חברת ליברה.

ליברה עשתה מהפכה של ממש בצורה שבה חברות ביטוח משווקות את המוצר שלהן וקוראת ללקוחות להצטרף אליה בשפה מבודלת, כיפית ואיכותית. אם אתם רוצים להבין באמת מהי שפה, אישיות ודף מסרים של מותג, בדקו את האתר שלהם. 

טיפ 5 – סלוגן 

הסלוגן של המותג ילווה אותו לאורך הדרך ולאורך הקמפיינים הפרסומיים של המותג, והוא ימצה ב3-4 מילים את המהות של העשייה שלכם. סלוגן איכותי נמדד ביכולת שלו למצות את הפעילות של המותג, את האני מאמין שלה ואת מהות השירותים שלה – וזה מאתגר מאוד.

אחד מהסלוגנים המפורסמים ביותר בעולם, לדוגמא, הוא של נייק – JUST DO IT. סלוגן זה יכול בקלות מאוד להשתייך למותגים אחרים מסוגים שונים – מותג ספורט, אורח חיים, תיירות, סדנאות, אוכל – הוא כל כך כללי ולא מרמז על תחום העיסוק של נייק.

ועדיין, זהו אחד הסלוגנים הזכירים ביותר בעולם כולו.

חפשו את השפה שלכם, את המיצוי שלכם והיוועצו במשרד המיתוג שלכם כדי שיימצא עבורכם את הסלוגן שישרת אתכם בצורה הטובה ביותר במסגרת חבילת מיתוג לחברה שלכם.

שטיק מדיה – חבילת מיתוג לעסקים

אנחנו חיים את עולם המיתוג יום אחרי יום. אחד הדברים החשובים ביותר שלמדנו, זה שהיכולת שלנו לתת מבט אסטרטגי על פעילות המיתוג, לצד ניתוח חכם ובריא ועבודה מדויקת – מאפשרים לנו להעניק יעוץ צמוד ומקצועי ללקוחותינו.

צרו קשר עם הצוות שלנו וקבלו הצעה מדויקת לקידום העסק שלכם ולבניית שפה מיתוגית עוצמתית ומבודלת.

 

שאלות נפוצות

כמה זמן לוקח לבנות חבילת מיתוג?

אורך הזמן של בניית חבילת מיתוג תלוי במורכבות של התהליך, בגודלה של החברה וכמובן בזמינות שלכם לתהליך. אם אתם בעלי מענה מהיר ויכולת קבלת החלטות, ואתם יודעים מה אתם רוצים, התהליך ייקח פחות זמן כמובן. חשוב לקחת בחשבון כי תהליך מיתוג בסיסי לוקח בין 3 שבועות לחודש, ותהליך מורכב יותר שדורש מחקר מעמיק ייקח מספר חודשים.

האם לסלוגן של החברה יש השפעה שיווקית?

בהחלט כן. לסלוגן של החברה יש משמעות שיווקית על הפעילות העסקית, על האני מאמין, על עובדי החברה, ספקי החברה וכמובן לקוחות החברה הקיימים והעתידיים. 

מהם השלבים של חבילת מיתוג?

ישנם מספר שלבים הכרחיים לתהליך מיתוג שעליהם לא ניתן לוותר, תחילה כמובן המחקר המעמיק, ולאחריו קבלת החלטות לגבי שם, סלוגן, צבעוניות, שפה, אני מאמין, לוגו וחומרים שיווקיים נוספים אותם החברה תצטרך לצורך הפעילות העסקית שלה.

למה לבחור בשטיק מדיה למיתוג החברה שלכם?

אנחנו מקצועי מיתוג ושיווק עם יחס אישי חם ויכולות מיתוג גבוהות. אנחנו ניגשים לכל פרויקט באהבה, איכפתיות ורצון לסייע ללקוח להצליח ולבנות לו שפת מותג שתשרת אותו לאורך שנים רבות קדימה.