המחיר של פרסום בגוגל שונה מעסק לעסק וממותג למותג. המחיר של הפרסום הוא פונקציה של מספר גורמים שיקבעו את מחיר הפרסום ואת גובה התקציב שנצטרך כדי לייצר תוצאות.

המחיר של פרסום בגוגל יכול להיות 500 שח לחודש, 500 שח ליום או 500 שח לשעה – וההבדל בין הסכומים הוא בכמות ההופעות והקליקים הפוטנציאלים לקמפיין שלכם. התקציב של הפרסום בגוגל ייקבע ממספר גורמים:

פרסום בגוגל – איך קובעים את גובה התקציב שנרצה להשקיע?


מטרה

מטרת המותג היא העוגן והבסיס לכל קמפיין. מותג ללא מטרה מוגדרת לא יוכל לקבוע האם המטרות הושגו והאם הקמפיין היה כדאי. יש צורך בהגדרה ברורה של מטרות ומטרות משנה בקמפיינים כדי שנוכל לנצל את הכוח של הדיגיטל לכריית נתונים וביצוע אופטימיזציה על פיהם.

מחיר לקליק

ככל שהמחיר לקליק גבוה יותר, נצטרך להשקיע תקציב גדול יותר בפרסום בגוגל. השאלה כמה עולה פרסום בגוגל נקבעת ממערכת הפרסום של גוגל שעובדת בצורה של מכרז, בה אתם מתחרים מול הסביבה העסקית שלכם על המיקומים בקמפיין ועל כמות הקליקים שתקבלו.

ניקח לדוגמא משרד עורכי דין בתחום נזיקין, שרוצה לנהל קמפיין גוגל מוכוון לידים ותוצאות. בתחום זה, חלק ממילות המפתח מגיעות למחיר של 60+ לקליק. זאת אומרת שאם נקבע תקציב של 300 שח ליום, נקבל 5 קליקים ואם נקבע תקציב של 540 שח ליום נקבל 9 קליקים.  לכן המחיר לקליק הוא פרמטר מאוד חשוב, צריך לזכור שלא כל קליק הופך לליד וכדי לייצר מאסה של לידים עלינו לייצר כמות של חשיפות וקליקים לאתר.

תחרות

פרסום בגוגל עובד על התחרות שלכם מול המתחרים שלכם – כמה תקציב יומי אתם שמים לעומתם, מה המחיר לקליק, מה איכות המודעות ודפי הנחיתה שלכם ומהי חווית הלקוח כשהוא מבקר באתר שלכם. פרמטרים אלו ופרמטרים נוספים יקבעו איך אתם תראו מול המתחרים שלכם ומה יהיה המיקום שלכם לעומתם. רוב רובם של הקליקים במנוע החיפוש של גוגל קורות על תוצאות 1-3, ולכן הופעה במיקום ממוצע של 5 ומטה היא למעשה לא רלוונטית ואומרת שהלקוחות יקישו על המתחרים שלכם.

עיתוי של הקמפיין

בימי מכירות מיוחדים ועונתיים כמו חגי ישראל, חופש גדול, BLACK FRIDAY או CYBER MONDAY,  וגם לפני בחירות – המחירים עולים וזאת מכיוון שיש ביקוש גבוה לשטחי הפרסום. למעשה אתם והמתחרים שלכם מתחרים על המיקומים הגבוהים והרלוונטים ולכן המחיר עולה והתקציב הדרוש לעמידה במטרות המותג יעלה.

 

כמה עולה פרסום בגוגל – פרמטרים שישפיעו על התקציב שלכם:

חשיפות

תקציב גבוה יותר = יותר חשיפות לקמפיין

צפיות בסרטוני יוטיוב

תקציב גבוה יותר = יותר צפיות בסרטון

קליקים

תקציב גבוה יותר = יותר קליקים בקמפיין

הופעה למשך היום

תקציב גבוה יותר = המודעות שלכם יופיעו לאורך זמן ארוך יותר

 

חלק מהלקוחות של שטיק

 

שירותים נוספים של שטיק מדיה

שיווק בפייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והמשמעותית ביותר בישראל ופרסום בה רלוונטי לחלק גדול מאוד מהעסקים והמותגים בישראל. לקריאה נוספת על שיווק ופרסום בפייסבוק בקרו:

קידום אתרים אורגניSEO

ארבעת התוצאות הראשונות בחיפוש מציגות לנו את המודעות הממומנות. התוצאות האורגני אלו המודעות שמופיעות אחרי הממומן ולמעשה אלו הן התוצאות שגוגל קורא כמתאימות למילת החיפוש הרלוונטית

 

בניית אתרי אינטרנט

99.9% מהעסקים צריכים אתר, תדמיתי, מכירתי או מיני סייט מניע לפעולה. החשיבות של האתר והניטור של התנועה לתוכו עצומה ויש לה חשיבות רבה להצלחת המותג שלכם בפרסום בגוגל. לקריאה נוספת בקרו

מיתוג עסקי

איך הלקוח ירגיש כשהוא יתקל במותג שלכם בפעם הראשונה? מה האימפקט שאתם רוצים לייצר ברגע שהפרסומת שלכם תפגוש את הלקוח? שאלות אלו הן חשובות ויקבעו מה התחושה והאנרגיה שתזרום מהקמפיין ומהמותג שלכם ללקוח הפוטנציאלי. לקריאה נוספת על מיתוג עסקי בקרו

כמה עולה פרסום בגוגל זו שאלה גדולה וכפי שראיתם, מושפעת ממספר גורמים.

שאלות נפוצות

לאילו חברות מתאים הפרסום בגוגל?

פרסום בגוגל מתאים כמעט לכל סוג של חברה או מותג בעולם. לא משנה אם זו חברה גדולה או רשת של חברות, B2B או B2C, כלי הפרסום המגוונים של גוגל יכולים לאפשר לכם לייצר תוצאות עסקיות מעולות עבור החברה שלכם.

האם ניתן לייצר מכירות דרך גוגל?

חד משמעית כן. דרך גוגל ניתן לייצר גם מעורבות, גם חשיפות, גם לידים ובהחלט גם מכירות. כלי הפרסום המתקדמים של גוגל, מאפשרים לחברות פרסום מקצועיות ומיומנות לייצר החזרי מכירה מעולים עבור חברות ומותגים רבים.

האם כדאי לפרסם בפייסבוק או בגוגל?

לרוב החברות, השילוב בין פייסבוק לגוגל יהיה התשובה הנכונה. מכיוון שגם גוגל וגם פייסבוק חולשות על חלק לא מבוטל מעוגת הפרסום בישראל, שילוב של שתי הפלטפורמות באמצעות קמפיינים חכמים ומדוייקים, יבנה עבורכם את המעטפת המדויקת לבניית הקשר מול קהלי היעד שלכם.

למה כדאי לבחור בשטיק לקמפיינים של פרסום בגוגל?

כי אנחנו נותנים את הלב והנשמה עבור הלקוחות שלנו. ומעבר לזה – אנחנו יודעים לייצר תוצאות עסקיות לעסקים על ידי ידע מקצועי רב שנים, מתודות ייחודיות וכמובן, אופטימיזציה חכמה לקמפיינים. כל אלו מאפשרים לנו לקחת תוצאות קיימות ולשפר אותן בעשרות עד מאות אחוזים.

 

5/5 - (22 votes)