קידום בגוגל הוא כלי קידום מרכזי עבור חברות ממגזרים עסקים שונים, שמנהלות את הקמפיינים בצורה נבונה ומוכוונת הצלחה – ומגיעות לתוצאות עסקיות מצוינות ורווחיות.

אבל הדרך לשם לא קלה.

אופטימיזציה של חשבון פרסום בגוגל כוללת מרכיבים רבים, גם שיווקיים וגם טכניים של הבנה לעומק של כלי הפרסום והקידום הקיימים כדי להביא את החשבון לביצועים מקסימליים. לא מספיק להיכנס לחשבון ולהבין איך מרימים קמפיין, אלא נדרשת ראייה שיווקית רחבה, הבנה של המוצר או השירות שלכם וכמובן הבנה עמוקה של הלקוחות שלכם ומה הם מחפשים.

לצערי הרב מספר החברות האיכותיות בשוק הוא נמוך, ורוב הלקוחות שנתקלתי בהם מקבלים ניהול ברמה ממוצעת ומטה עבור החשבונות שלהם. זה יוצר מצב שבו אם אתם עובדים עם חברה איכותית שבונה עבורכם מתודיות שיווקיות נכונות – אתם תכו את המתחרים שלכם ותצליחו לייצר יתרון תחרותי משמעותי על פניהן.

הכנו עבורכם 7 טיפים שיווקיים וטכניים שיסייעו לכם לקחת את חשבון הפרסום בגוגל שלכם לרמה הבאה.

1 תעבדו עם חברה מקצועית לשיווק באינטרנט

שיווק אתרים הוא לא משחק ילדים, ואם החברה שלכם חשובה לכם ואתם לא מנהלים חברה כדי לבזבז את הזמן, אתם וודאי מבינים את החשיבות של חברה מקצועית בתחום שיווק אתרים באינטרנט שתלווה אתכם. יותר מדי חברות בוחרות אנשי מקצוע על פי פונקציה של מחיר או על בסיס הבטחות ומצגי שווא, ולצערנו זה נפוץ מדיי בתעשייה שלנו.

אין תחליף לאנשי מקצוע מנוסים ומיומנים, עם יכולת למתן שירות צמוד ומענה לדרישות העסקיות שלכם. עסק של ONE MAN SHOW, עם כל הרצון הטוב וכל הידע, לא יכול להעניק שירות לכמה חברות במקביל, בכמה תחומים במקביל, ועוד לשמור את כולם מרוצים.

אתם רוצים לעבוד עם חברה מקצועית ומיומנת בתחום קידום בגוגל, אבל עם ידע ויכולות מוכחות בניהול קמפיינים בכלל הפלטפורמות, כמו פייסבוק, יוטיוב, טאבולה ועוד. זה קריטי ביותר להמשך הצמיחה של החברה שלכם וליכולת שלכם להיכנס לאפיקי שיווק חדשים ואטרקטיביים שמפרסמים אחרים טרם נכנסו אליהם.

2 תנו מקום של כבוד לציון האופטימיזציה של גוגל

ציון האופטימיזציה של קמפיין קידום בגוגל ניתן לכל קמפיין, ובעזרתו גוגל נותנת לכם חיווי על הדרך שבה הרמתם את הקמפיין, על איכות המודעות, כמות מילות המפתח ועוד. ציון אופטימיזציה גבוה לקמפיין עשוי להיות חיווי לקמפיין שנבנה כמו שצריך אבל זה לא מחייב כלל.

ההמלצה המקצועית שלנו היא לשקול כל אחת מההמלצות של גוגל לעומק ולא להטמיע המלצה אם אתם לא בטוחים שהיא תסייע לכם לעמוד במטרות הקמפיין שלכם. בצעו מעבר עמוק על ההמלצות של גוגל והטמיעו את אלו הרלוונטיות לכם וזכרו:

גוגל לא סתם שמה את הציון הזה כי היא רצתה שתתעלמו ממנו. נכון, ישנם מקרים שאתם ממש, אבל ממש לא תרצו לקבל את ההמלצות של גוגל – כי ההמלצות נועדו להגדיל את ההוצאה בחשבון בדרך לא מוצדקת, לדוגמא.

יש מקרים שבהם שלא תרצו לקבל את ההמלצות של גוגל, כמו למשל במקרים של קמפיינים ששולחים לדפי נחיתה, וגוגל מתעקשת שתוסיפו תוסף של SITELINK לדפים נוספים באתר. את זה אתם לא תעשו כי בקמפיין ששולח לדפי נחיתה המטרה שלנו היא למקד את הלקוח לדף עם מידע מאוד ספציפי שנוגע לחיפוש שלו.

אתם יכולים להרחיב בקריאה על ציון אופטימיזציה במסגרת קידום בגוגל במאמר הזה של גוגל.

פרסום בגוגל 2 תנו מקום של כבוד לציון האופטימיזציה של גוגל

 

3 תבצעו מיקוד גיאוגרפי לקמפיינים שלכם

מכיוון שיש לכם אפשרות לכוון את הקמפיינים למיקומים גיאוגרפים מדויקים דרך ממשק המודעות בקמפיינים של קידום בגוגל, אתם חייבים לנצל את זה ולהגיע אך ורק לקהלים שהמוצר או השירות שלכם מעניין אותם.  מומחה קידום אתרים מקצועי יוכל לבצע עבורכם מיקוד גיאוגרפי אבל חשוב שתבינו מה ההיגיון שעומד מאחורי הדברים.

ישנם מותגים שרוצים להגיע לחשיפה כמה שיותר גדולה ומוותרים על הדיוקים הגיאוגרפים של הקמפיינים, אך זו טעות שעולה לכם כסף, ונסביר מדוע:

  • אתם לא רוצים לשלם על קהל לא רלוונטי. אם אתם עסק שפועל באזור המרכז וגולש מחפש את השירות שלכם, אבל בבאר שבע, אין שום סיבה שתופיעו. אם הגולש יקליק על המודעה זה יעלה לכם כסף ולא יביא לכם תועלת.
  • גם אם הגולש יראה את המודעה אך לא יקליק כי היא לא רלוונטית עבורו מבחינה גיאוגרפית, זו עדיין טעות. מדוע? כי הCTR שלכם ירד ויחד איתו ירד גם הציון שגוגל נותנת לקמפיין שלכם, דבר שיגרור בסבירות גבוהה תשלום גבוה יותר על הקמפיין.

המלצה נוספת שלנו בנושא של קידום בגוגל היא להקפיד על החרגות של מיקומים לא רלוונטיים. זאת אומרת, שגם אם הגדרתם לגוגל שאתם רוצים לפרסם רק באזור המרכז, עדיין ההמלצה שלנו היא להחריג את האזורים האחרים שאינם מעניינים אתכם. ברוב המקרים זה מונע זליגות של טראפיק לא איכותי מאזורים לא רלוונטיים.

פרסום בגוגל תבצעו מיקוד גיאוגרפי לקמפיינים שלכם

4 חזקו את המותג שלכם

המותג שלכם הוא הפנים של החברה שלכם והוא מייצג את החברה שלכם בזמן שאתם לא נמצאים בחדר כדי לייצג אותה בעצמכם (לא משפט שלי, ג’ף בזוס מייסד אמזון אמר את זה). אבל מה הקשר בין מיתוג עסקי לבין פרסום בגוגל? מהי ההשפעה של המותג שלכם על תוצאות הקמפיינים שלכם בגוגל?

בואו ניקח דוגמא. נניח שאתם מחפשים אחרי ריהוט גן לחצר החדשה שלכם. אתם נכנסים לגוגל ומבצעים חיפוש, וגוגל מציגה לכם 4 תוצאות חיפוש. ישנם מספר גורמים שיכריעו על איזו מהמודעה תקליקו, ואחד מהם הוא האם אתם מכירים את המותג ומה אתם חושבים על המותג. ככל שהמותג חזק יותר, מוכר יותר ועם אסוציאציות חיוביות בעיניים של הלקוחות, כך אחוזי ההקלקה יעלו והסיכוי לבצע המרה עולה.

חברות עם מיתוג חלש או לא זכיר מול קהל הלקוחות שלהן, צריכות להשקיע בנושא על מנת לחזק את עצמן ולהגדיל את הסיכויים למשוך לקוחות חדשים. אם המותג חלש אך גם בעייתי והסנטימנט של הלקוחות אליו לא טוב, אנחנו ממליצים לבצע מיתוג מחדש – אבל זו המלצה שמגיעה רק אחרי בדיקה עמוקה ומעמיקה.

5 הגדרת מילות מפתח שליליות בחשבון

מילות מפתח שליליות הן חלק חשוב ואינהרנטי מכל קמפיין קידום בגוגל שאותו תרימו עבור המותג שלכם. הגדרה של מילות מפתח שליליות מאפשרת לכם לקבוע אילו ביטויים לא יפעילו את הקמפיין ולא יחשפו את השירות או המוצר שלכם לחיפושים לא רלוונטיים.

המשמעות? חסכון בכסף, שיפור ביחסי ההקלקה וגם שיפור ביחסי ההמרה בקמפיינים שלכם – 3 נקודות חשובות ביותר להצלחה העסקית שלכם ולהשקעה שלכם בפרסום.

ניקח דוגמא חיה משטיק מדיה. יש לשטיק מדיה קמפיין של פרסום בגוגל שמופיע לבעלי חברות שמעוניינים לפרסם בגוגל. אבל, ישנם חיפושים בגוגל של “קורס פרסום בגוגל”, או “פרסום בגוגל לימודים”. האם אנחנו רוצים שהמודעה שלנו תופיע בחיפוש הזה? ממש לא!

האם אנחנו רוצים שגולשים יקליקו על המודעה הזו? ממש, אבל ממש לא!

הגדרה של מילות מפתח שליליות מבוצעת בקלות דרך הממשק של מילות המפתח בגוגל, וההמלצה שלנו היא להגדיר מילות מפתח שליליות יחד עם סקירה של כלי לניתוח מונחי החיפוש של גוגל, שמראה לכם אילו חיפושים בדיוק גולשים ביצעו ועל אילו מהם הם הקליקו.

פרסום בגוגל הגדרת מילות מפתח שליליות בחשבון

6 אופטימיזציה, אופטימיזציה, אופטימיזציה

חברה לקידום אתרים בגוגל תמיד אבל תמיד תתמקד באופטימיזציה לחשבון הפרסום שלכם. קידום בגוגל לא יכול להתקיים בלי הליך זה, והאמת שהוא רלוונטי לכל דרך פרסום בה תנקטו – גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב או רשת התוכן.

אופטימיזציה אמנם קשורה במעט לציון האופטימיזציה של גוגל אך רוב הפעולות שיביאו לכם הכנסות טובות יותר ושיפור בקמפיינים אינן נעוצות כלל בהמלצות של גוגל. כדי לבצע אופטימיזציה איכותית לחשבון הפרסום, אתם חייבים לצדכם משרד פרסום בעל ראייה שיווקית וניתוחית. מדוע?

כי תהליך זה כולל ניתוח של קמפיינים לאור הניסיון והידע השיווקי של החברה שמלווה אתכם, בעין מקצועית, ואז קבלת החלטות שיכולות לסייע כדי לשפר את אחוזי ההמרה שלכם. לפעמים הפעולה תהיה טכנית בחשבונות אך לפעמים היא צריכה להיות פעולה קריאטיבית שדורשת החלפה של מודעות ובאנרים לדוגמא.

לדוגמא, בתהליך ניהול שוטף ואופטימיזציה לחשבון של לקוח מארה”ב. אתם יכולים לראות לאורך שנה שיפור של 98% במספר המבקרים באתר, עלייה אדירה במספר הפעולות באתר ובכללי עלייה בהכנסות של החברה כתוצאה מהקמפיינים שהיא מנהלת. השינויים כללו גם שינויי קריאייטיב, מודעות, מסרים שיווקיים אבל גם שינויים ברמה הטכנית בו החשבון התנהל.

אופטימיזציה מייצרת לכם יותר כסף באותו התקציב ולכן החשיבות שלה עבור ההצלחה שלכם היא עצומה.

פרסום בגוגל - אופטימיזציה

7 קמפיין מתחרים

אל תתביישו לתקוף את המתחרים שלכם ולשבת להם על הזנב. אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לייצר מודעות וחשיפה למותג שלכם דרך קמפיינים של קידום בגוגל, היא להציג מודעות לכל מי שמחפש את המתחרים שלכם. אם יש לכם שירות מצוין והצעת ערך מצוינת עבורם – יכול להיות שתצליחו להמיר אותם להיות לקוחות שלכם.

ישנם מספר סוגים של קמפיין מתחרים שניתן לבצע ואנחנו בשטיק מדיה מאמינים בשילוב של מספר טקטיקות בנושא כדי לייצר מקסימום אפקט עבור הלקוחות שלנו. אלו שתיים מהשיטות:

  • קמפיין סרץ’ – קמפיין סרץ’ אומר שכל פעם שגולשים יחפשו את השם של המתחרים שלכם, הם יראו גם מודעה שלכם בתוצאות החיפוש. ברוב המקרים גוגל תיתן לקמפיין הזה ציון איכות נמוך כי היא מזהה שמילת המפתח לא מופיעה באתר שלכם, אבל שווה לכם לשים כסף כדי לייצר חשיפה לקהלים סופר ממוקדים.
  • קמפיין DSK – קמפיין באנרים שמופיע לגולשים שחיפשו אחרי המתחרים שלכם, ורודף אחריהם ברחבי הרשת באמצעות רשת המדיה של גוגל (רשת של אתרים שלגוגל יש איתם הסכם, והיא מציגה את הבאנרים של המפרסמים שלה בפנים).

 

 

שטיק מדיה – קידום ממומן בגוגל

המשרד שלנו מומחה בהגדלת ההכנסות מקמפיינים של פרסום בגוגל, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ורשת התוכן. הרמה המקצועית הגבוהה לצד הניסיון הרב בניהול קמפיינים, יוצר ללקוחות שלנו יתרון עסקי משמעותי על פני המתחרים שלהם. צרו קשר עם הצוות שלנו לקבלת פרטים נוספים ולקידום הקמפיינים שלכם למקום רווחי יותר.

 

שאלות נפוצות בנושא קידום בגוגל

האם כדאי להשקיע בקידום ממומן או אורגני?

הדבר החשוב ביותר הוא לעשות מחקר ולהבין באיזו גזרה עסקית פועלת החברה שלכם ומהן פעולות השיווק הנכונות שיובילו אותה להצלחה. קידום אורגני לא מתאים לכל חברה, אך יש בו ערך רב עבור גולשים ויכולת להכניס לכם תנועה איכותית לאתר – ושילוב של קידום אורגני עם קידום בגוגל ממומן יכול לייצר לכם ערך רב. אנחנו קודם כל חוקרים ובודקים ואז ממליצים.

מהם אחוזי ההמרה הממוצעים בשוק?

אחוזי ההמרה משתנים מתחום לתחום ומאתר לאתר והם נגזרת של מספר נתונים משמעותיים, כמו המותג שלכם, האתר שלכם, הקמפיינים שלכם, הצעת הערך שלכם והאופטימיזציה שאתם עושים לחשבון הפרסום שלכם. ניתן לומר באופן כללי כי אחוזי ההמרה באתרים מסחר מקוון בעולם נעים בין 1-3 אחוז.

האם אתם ממליצים לבצע אופטימיזציה לאתר לפני הקמפיינים?

חד משמעית כן. אם יש לכם אתר סחר מקוון או אתר לקליטת לידים, או בכלל דפי נחיתה ואתם רוצים שהקמפיינים יכניסו לכם מקסימום הכנסות ומקסימום ניצול נכון של התקציב, אזי אתם חייבים שהאתר יהיה ערוך לקליטת המבקרים מבחינת חווית משתמש, איתור באגים וקלות רכישה / השארת פרטים.

למה לבחור בשטיק מדיה לניהול הקמפיינים שלכם?

אם אתם רוצים לקבל יותר תוצאות מהקמפיינים שלכם ולהגדיל את ההכנסות ואתם מחפשים חברה מקצועית ואמינה, שטיק מדיה היא בית חם עבורכם. הרמה המקצועית הגבוהה לצד הידע השיווקי והיכולת להעניק שירות צמוד ואיכותי, הופכים את הלקוחות שלנו ללקוחות מרוצים שמייצרים ערך רב מפעילות הדיגיטל שלהם