פרסום בפייסבוק והמכירות שלכם

איך תהפכו את הפרסום בפייסבוק לערוץ מגדיל מכירות


פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק היא פלטפורמה נפלאה לפרסום העסק שלכם. היא הרשת החברתית הגדולה בישראל וזוכה לאחוזי שימוש מדהימים ומהגבוהים ביחס לעולם. שימוש נכון בכלי הפרסום של פייסבוק יכול להיות נקודת מפתח לקידום ושיווק נכון של העסק שלכם. בשנים האחרונות פייסבוק אפילו הגדילה לעשות והנגישה את הנגישות של הפרסום לעל ידי כפתור הBOOST  שמסייע למפרסמים להרים קמפיינים במספר לחיצות כפתור. וכאן בדיוק הבעיה.

הקסם הגדול של פרסום בפייסבוק הוא בדיוק שורש הבעיה למפרסמים רבים וחסרי ניסיון. הוא קל, זמין ומאוד פשוט להבנה. פייסבוק זרקה את הפיתיון למים ורבים נוגסים בו בשמחה ללא הבנה כי הBOOST היחיד שמבוצע כאן הוא הBOOST לחשבון הבנק של פייסבוק.

פייסבוק ככלי פרסומי של שיווק באינטרנט הפכה להיות פלטפורמה חשובה ועיקרית באסטרטגיית הפרסום הדיגיטלית של ארגונים רבים, קטנים כגדולים. בעוד ארגונים גדולים מחזיקים משרדי פרסום שינהלו להם את חשבון הפרסום במקצועיות, חברות שמנסות לנהל ללא ניסיון וידע את החשבונות שלהם, מפספסות כמעט בוודאות את היתרון הגלום בפרסום בפייסבוק.

אנחנו בשטיק מדיה מאמינים כי הלקוח צריך להבין ולהכיר את הכלי כדי שיוכל להיות יחד איתנו בחזית קידום המותג שלו, ולכן ניתן 5 נקודות מרכזיות לבנייה נכונה של קמפיין פייסבוק:

פרסום בפייסבוק – בחירת המטרה הפרסומית

הדבר הראשון שפייסבוק תבקש מכם להגדיר בזמן הפתיחה של הקמפיין שלכם – הוא המטרה. כמו כל דבר בחיים בכלל ובעסקים בפרט, מטרה היא חלק קריטי להצלחה.
בלי מטרה ברורה אין יעדים ברורים ואין יכולת למדוד האם סך הפעולות השיווקיות שלנו אפקטיביות או חסרות תועלת.

לכל אחת מהמטרות של פייסבוק יש סל של כלי פרסום שמותאמים לה ומיועדים
להעלות את האפקטיביות של הפרסום לצורך עמידה במטרות המותג.
עוד על פרסום בפייסבוק בויקיפדיה לינק

פייסבוק מציעה מספר אפשרויות להגדרת מטרות:

מודעות – למותגים שרוצים לייצר מודעות ולייצר מיצוב בקרב קהלי היעד הרלוונטים למותג (תמונה, סרטון, קרוסלה, מצגת).

מעורבות – כשאנחנו רוצים לגרום לגולשים לחפש עלינו מידע ולייצר מעורבות עם העסק שלנו (תנועה לאתר, התקנה של אפליקציה, צפיות בסרטונים, יצירת לידים).

המרות – קמפיינים שמיועדים לעודד גולשים לרכוש את המוצרים או השירותים שלכם (קניות, ביקורים בחנות מקוונת, הגעה לסניף עם וואצ’ר).

הקו של שטיק פרסום בגוגל

פרסום בפייסבוק – הקהלים הנכונים

הכח אמיתי והעוצמה של פייסבוק טמונים בקהלי היעד של ובמידע שיש לה עליהם. כל אחד מאיתנו מנדב כל יום מידע לפייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ או תוכנות צד שלישי נוספות, שאוגרות ואוספות עלינו כל שביב מידע אפשרי, מנתחות אותו ובונות לכל אחד מאיתנו קלסתרון שנועד לחזות את ההתנהגות שלנו וההעדפות האישיות שלנו.

נוראי? אולי. מדליק? בטוח.

בתור מפרסמים, העובדה שפייסבוק אוספת את כל המידע הזה מייצרת לכם יתרון פוטנציאלי עצום על פני המתחרים שלכם. משרד פרסום מקצועי ומיומן בפרסום בפייסבוק יוכל לנתח ולהשתמש טוב יותר במידע הזה ולהפיק עבורכם תובנות שיווקיות שתייצרנה לכם יתרון עסקי.

פייסבוק מציעה מספר עצום של אפשרויות טירגוט קהלי יעד, כשאחד הכלים המרכזים לקמפיין אפקטיבי הוא שימוש בכלים להצלבת קהלים, שמאפשרים לנו לקחת דאטאבייס קיים של העסק, לבצע הצלבה מול פייסבוק ולקבל מספר תוצרים:

1 – מחקר על קהל היעד שהכנסנו וקבלת נתונים מפורטים על קהל היעד.

2 – בניית רשימות של קהלים שהכי דומים לקהל היעד שהזנו.

3 – בניית קמפיין שמיועד לקהלי היעד.

הדאטאבייס שלכם יכול להיות רשימת ניוזלטר של החברה, מועדון לקוחות או רשימות של מיילים מהג’ימייל האישי שלכם. כל עוד אתם מזינים לפייסבוק מספר טלפון נייד או מייל, היא תבצע תהליך של הצלבה מול המאגר שלה במטרה לאתר את קהלי היעד ולבנות ממנו אודיינס.

אילו סוגי קהלים פייסבוק מציעה לנו לצורך טירגוט?

  • מיקום – פרסום מבוסס על המיקום של הגולש, כולל אי הכללות של מיקומים. לדוגמא, בקמפיין של רשת זכייניות חדשה שנפתח בחיפה וברעננה, נוכל לטרגט קהלים שגרים בערים אלו בלבד.

    נוכל גם ליצר אי הכללה של אנשים שגרים בכפר סבא, אם המבצע שלנו תקף לתושבי רעננה בלבד לדוגמא.

  • גיל ומין – הגיל של קהל היעד שלכם + האם יש העדפה לגברים או נשים. אם לדוגמא אני מנהל קמפיין של שיווק באינטרנט ביום הבין לאומי למניעת אלימות נגד נשים עבור ארגון נעמת,
    אני אטרגט מראש נשים בלבד ולא גברים.
  • שפה – עליכם לבחור אילו שפות מדברים הגולשים שמעניינים אתכם. חשוב מאוד להימנע מטעות קלאסית של הגדרה רק של שפה עברית, מכיוון שאנשים רבים מגדירים את המכשיר ואת הפייסבוק שלהם כאנגלית. זאת אומרת שאם תגדירו עברית בלבד תפספסו את כל הקהלים האלו.
  • תחומי עניין – פייסבוק אוספת מידע רב על תחומי העניין של הגולשים שלה ומספר הפילטורים המוצעים לבחירה היא עצומה.
  • מצב משפחתי – נשואים, גרושים, רווקים ומאושרים או מאורסים ומתרגשים.
  • רמת השכלה – תיכונית, אוניברסיטה
  • מקומות עבודה – …
  • סוג מכשיר מובייל – משתמשים באפל או בסמסונג? פייסבוק יודעת את זה.

פרסום בפייסבוק – קריאייטיב מנצח

השלב הבא בבניית קמפיין פייסבוק מנצח ומוכוון תוצאות הוא הקריאייטיב של הקמפיין. בזמן שגם פרסום בגוגל וגם פרסום באינטרנט דורשים קריאייטיב, הרי שבפייסבוק יש משמעות עצומה לקריאייטיב שנבחר להשתמש בו ובהשפעה על תוצאות הקמפיין.

ישנם מספר פורמטים שמוצעים על ידי פייסבוק שאפשרויות לפרסום, וכמובן שגם שימוש בים כמה מהן יחד בקמפיין או כחלק ממשפך שיווקי שכולן את כולן הוא אפשרי. שיטות הקריאייטיב של פייסבוק הן:

  • סרטון אחד
  • קישור לסרטון
  • מצגת
  • סרטון 360

אתם יכולים לקבל מידע רב על אופציות הקריאייטיב בפייסבוק, כולל רעיונות ממשרדי פרסום ומותגים מובילים:

https://www.facebook.com/ads/creativehub

אופטימיזציה

הקמפיין מוכן, הגדרתם את כל המדדים ובניתם קהלי היעד ועכשיו אתם לוחצים PLAY. כנראה עכשיו מתחיל השלב החשוב ביותר של הקמפיינים והוא אופטימיזציה לשיפור מתמיד לקמפיינים. אחד מהיתרונות העצומים של פרסום באינטרנט בכלל ושל פרסום בפייסבוק בפרט, הוא האפשרות לנתח את תוצאות הקמפיינים לפי עשרות משתנים ופרמטרים, להסיק מסקנות, להניח השערות ולראות האם הן עובדות במציאות.

בהרצאה שהעברתי בלשכת עורכי הדין, הצגתי לקהל מספר קריאייטיבים למודעות ושאלתי אותן איזו מודעה לדעתם הייתה עובדת טוב יותר. היו מספר ניחושים שנזרקו לאוויר אבל התשובה הייתה חד משמעית – צריך לתת לקהל לבדוק, לעשות AB TESTING ולבדוק איזו מודעה עובדת טוב יותר.

בדיקה מול התוצאות העסקיות

זוכרים את סעיף 1? בסעיף 1 הגדרנו את המטרות ומדדי הצלחה שיקבעו האם הקמפיין שלנו השיג את מטרותיו או לא. חשוב מאוד לבדוק את עצמכם לעומת התוכנית כי כל תוכנית היא בסיס לשינוי ולעדכון.

 

פרסום בפייסבוק או פרסום בגוגל

ואם אני מתלבט בין לבנות צוללת או חללית? התשובה טמונה בשאלה, לאן בדיוק אתה מנסה להגיע.. ההחלטה בין שתי הפלטפורמות האלו משתנה מאוד בין מותג למותג ותלוי במטרה העסקית, בסוג המוצר, בקהלי היעד וכמובן בתקציב הלקוח. ניתן לומר ככלל אצבע, שבפרסום בפייסבוק אתם מחפשים אנשים שעשויים להתעניין בכם, אך בגוגל אתם מפרסמים לאנשים שמביעים עניין בכם. ההבדל בין השניים הוא עצום כמובן ולחברות רבות הפתרון הנכון יהיה תמהיל של פרסום בשתי הפלטפורמות ולעיתים גם בכלים נוספים. 

פרסום בפייסבוק – נציג פייסבוק בישראל

לפייסבוק אין מערך שירות לקוחות ללקוחות קצה, כמו שגוגל מחזיקה לדוגמא. לכן מפרסמים רבים נתקלים בבעיות שלמעשה אין להם שום יכולת אמיתית להתמודד איתן. לנו בשטיק מדיה יש קשר ישיר מול פייסבוק, קשר שמאפשר לנו לקיים ערוץ תקשורת פתוח מול נציגים קבועים שמכירים את תיקי הלקוחות שלנו, ומסייעים לנו רבות בטיפול בדרישות לקוחות.

נושא הנציג הקבוע מול פייסבוק עשוי להיות ההבדל בין הצלחה להצלחה גדולה יותר או חלילה בין כישלון להצלחה, ועל כן בזמן הבחירה במשרד פרסום שילווה את פעילות הפרסום בפייסבוק שלכם, וודאו כי לחברה יש קשר ישיר מול פייסבוק.   

פרסום בפייסבוק – למה לבחור בנו

ניסיון – עשור של פרסום בפייסבוק עם מאות קמפיינים מאחורינו, מקנים לנו יכולת לבנות עבורכם את הקמפיין האפקטיבי והמדויק שאתם צריכים. בשנים אלו ניהלנו קמפיינים פוליטים, אישים בכירים וגופים ציבורים, חברות מסחריות ורשתות מזון, משרדי עורכי דין ועמותות. מכולם למדנו והשכלנו והידע שלנו הוא נכס עבורכם.

ידע – אנחנו שוחים בחומר, הולכים למיטב הסדנאות וההרצאות ובוחנים את כל התאוריות האלו על החשבונות שלכם. הרווח הפוטנציאלי למותג שלכם מבחינת כמות ידע שמושקעת בו הוא עצום.

משרד פרסום 360 – אצלנו במשרד תקבל מעטפת 360 לכל הפעילות השיווקית של העסק. פרסום בגוגל, קידום אתרים, בניית אתרים, פעילות גרילה והפקות וידאו.

 

פרסום בפייסבוק
5 (100%) 11 votes

אז איך מתחילים לבצע קידום אורגני איכותי ואפקטיבי?

עושים לנו טלפון או משאירים פרטים, מקבלים מידע ויעוץ חינם ומתקדמים!