אם יש לכם עסק, סביר להניח ששקלתם שימוש בשיווק באינטרנט ככלי לקידום העסק. וסביר מאוד להניח שאפילו ניסיתם לקדם את האתר / דף שלכם כדי לקבל יותר לידים, יותר מודעות ויותר חשיפה.

אבל איך בעל עסק יכול לקבל החלטה לגבי דרך השיווק הנכונה לעסק שלו, בעולם כל כך מורכב ומתקדם שמשתנה מיום ליום? איך ניתן לקבל את ההחלטה הנכונה שתצליח לייצר ערך אמיתי לעסק שלכם בפרסום באינטרנט?

לא ניתן לתת תשובה מדויקת ללא מחקר של העסק, קהל היעד שלו והמתחרים שלו, אבל נסקור אספקט משמעותי שאתם צריכים להביא בחשבון לפני קבלת ההחלטה. כמו כן, נתרכז בעיקר בפרסום בגוגל מול קידום אורגני ולא נסקור את כל כלי השיווק הדיגיטלים הקיימים.

טווח קצר או טווח ארוך?

פרסום בגוגל אדוורדס מעניק לכם אפשרות להרים קמפיין בזמן מאוד קצר ולהתחיל לקבל פניות ותנועה לאתר / דף נחיתה שלכם. פרסום בגוגל או בשמו הנוסף, PPC / תשלום פר קליק, נותן לכם אפשרות להיכנס למשחק הפרסום במהירות. אתם תצטרכו אתר או דף נחיתה שאליו תשלחו את הגולשים (נושא מורכב בפני עצמו שלא ניכנס אליו במאמר זה), לפתוח חשבון פרסום בגוגל, להרים קמפיין וקבוצת מודעות ואתם באוויר.

אם אתם נכנסים למשחק באגרסיביות, תוכלו להביא את הקמפיין שלכם למיקום הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, וכפי שאתם ודאי יודעים, המקום הראשון מקבל את כמות הקליקים הגבוהה ביותר.

חשוב מאוד, אין הכוונה לצייר את הפרסום בגוגל כתהליך קל, מהיר ופשוט. יש המון חשיבה ומקצועיות מאחורי בניית דפי הנחיתה והקמפיינים – בכתיבה, בעיצוב, בתכנות, בהבנה של קהלי היעד ובמיקסום של תוצאות הקמפיינים. הכוונה שלי היא לומר כי התהליך הוא מהיר הרבה יותר מקידום אורגני.

וכאן מגיעה החשיבה לטווח הארוך קידום אורגני בגוגל

אם העסק שלכם כאן כדי להישאר, אם בניתם עסק יציב שעובד ומצליח לייצר הכנסה ואתם מחפשים אפיק השקעה עסקי שיכול לייצר לכם בנפיטים, קידום אורגני בגוגל יכול להיות מצוין עבורכם.

בניגוד לפרסום בגוגל שהוא אפיק מיידי ומהיר, קידום אורגני דורש הכנות ופעולות רבות, וכל זאת על מנת שגוגל ידרג את האתר שלכם במיקומים גבוהים ותצליחו לקבל קליקים מחיפושים אורגנים של גולשים. קידום אורגני כולל סט רחב של פעולות והבסיס שלו הוא אתר.

אתר חזק, מהיר, מותאם מובייל, ברור וקל לניווט לקהל היעד. אלו רק חלק מהפרמטרים שגוגל קובעים את הדירוג לפיו, ופעמים רבות כשמגיעים אלינו לקוחות עם רצון לקידום אורגני, אך האתר שלהם אינו בנוי כהלכה, אנו לא לוקחים את הפרויקט ללא עיצוב ותיכנות מחודש של האתר.

בניגוד לפרסום בגוגל, התהליך כאן ארוך יותר וכולל כתיבה של מאמרים, לינקים פנימיים וחיצונים, בניית אתרי אינטרנט של אינדקס ובלוגים חיצונים לאתר, הגדרות אופטימליות לאתר ועוד. המטרה של סט הפעולות האלו הוא לגרום לגוגל לחבב את האתר שלכם ככל האפשר ולהעניק לכם ציון איכות גבוה מהרובוטים של גוגל שסורקים את האתר שלכם.

לסיכום

גולשים מחפשים בגוגל והמגמה הזו הולכת להמשיך ולגדול. לכן המשמעות לעסק שלכם היא שאפיק ההשקעה הזה עשוי להיות מניב מאוד ותרום לכם במאמצי קידום העסק. קחו בעל מקצוע מיומן שמכיר את פלטפורמת פרסום של גוגל ויוכל להמליץ לכם על קמפיינים מדוייקם ואיכותים או לחילופין יכוון אתכם לבנייה של פעילות אורגנית מניבה ורווחית.

5/5 - (7 votes)