חבילת מיתוג לעסק היא הבסיס של תחילת פעילות עסקית של חברות רבות, מכיוון שהתוצרים של תהליך מיתוג עסקי לחברות ישפיע רבות על המשך חייה של החברה מכל הבחינות – תדמיתית, שיווקית ופרסומית.

מכיוון שתהליך מיתוג עסקי הוא תהליך מורכב שדורש ידע רב ומומחיות בתחום העיצוב הגרפי, אך גם בתכנון אסטרטגי, אסטרטגיה שיווקית וגם פרסום באינטרנט, מנהלי חברות רבים רוצים להבין מהו התהליך הנכון לניהול של בניית השפה המיתוגית של החברה.

ריכזנו עבורכם 4 יסודות חשובים שכל תהליך מיתוג עסקי עובר בהם. חשוב לומר שגם אם מדובר בתהליך עבור חברה חדשה או חברה קיימת, יסודות אלו רלוונטיים לכל אחד ממצבי עולם אלו.

אז קדימה, בואו נפתח את הראש ונבין מהם 4 היסודות החשובים ביותר לניהול נכון של תהליך המיתוג שלכם:

יסוד 1 – אסטרטגיה שיווקית

האסטרטגיה היא לב לבו של התהליך המיתוגי שאתם הולכים לעבור. היא תשפיע על כל אספקט בתהליך ועל כל החלטה עתידית שתקבלו לגבי מיתוג וקידום החברה שלכם. תהליך זה יסייע לכם לא רק בבנייה של חבילת מיתוג לעסק, אלא בכלל בקבלת החלטות שיווקיות ופרסומיות בהמשך הדרך.

משרד מיתוג מקצועי יידע לתכנן אתכם את השביל כולו והתהליך כולו כבר משלב ההתחלה. האסטרטגיה תכלול התייחסות לפעילות החברה כבר מהשלב הרעיוני ואל תוך השלב הביצועי. לדוגמא, מחקר מתחרים מקיף על הסביבה העסקית של החברה. בנוסף, מחקר קהלי יעד על הלקוחות הפוטנציאלים של החברה והמושאים העיקריים של תהליך המיתוג. 

כמובן, עוד לפני שני אלו, תהליך זה יכלול התייחסות קונקרטית למהות החברה והפעילות העסקית שלה. מהן מטרות החברה, האני מאמין של החברה, היתרונות של החברה, מהות הפעילות, הרגשות שהיא רוצה להעביר ועוד.

הקפידו על בניית אסטרטגיה וביצוע מחקר מעמיק – זה יעלה במאות אחוזים את הסיכוי שלכם לדייק את המיתוג שלכם ולהגיע לתוצאה מצוינת שתשרת את החברה למשך שנים ארוכות.

יסוד 2  – מיתוג ברור ופשוט  

פתיחה והבהרה – פשוט לא אומר שהלוגו צריך להיות ברמה נמוכה. ההפך הוא הנכון. כשאני אומר פשוט אני מתכוון לכך שיהיה קל להבין את הלוגו שלכם, שהוא לא יהיה מורכב מכמה אלמנטים קטנים ומקושקשים שיראו כמו לכלוך במסכים קטנים.

חשבו מובייל. חשבו תמונת פרופיל של פייסבוק או אינסטגרם.

חבילת מיתוג לעסק צריכה להיות בנויה בשפה ברורה ונקייה, נעימה לעין, בצבעים הנכונים לסט הרגשות והערכים שהמותג רוצה להעביר. הקפדה שכזו תסייע לכם למקד את הלוגו ואת שאר התוצאים המיתוגיים שאתם בונים.

אם החברה שלכם עוברת תהליך של מיתוג מחדש, אזי החשיבות לשפה ברורה היא אפילו חשובה עוד יותר. ישנן דוגמאות רבות לתהליכי מיתוג מחדש של חברות שהעבירו את הלוגו לשפה ברורה ונקייה יותר, דבר המחדד את השפה ומסייע להעביר את התחושה שהחברה עברה לשלב הבא בחיים העסקיים שלה.

יסוד 3 – הדמיות 

הדמיות משמשות אותנו להעביר ללקוח את הדרך שבה המיתוג שלו יראה על גבי חומרים פרסומיים שונים אחרי פרסום המיתוג והמעבר לשלב הדפוס והדיגיטל. 

לדוגמא, נבצע הדמיות של מצגת עסקית, אתר אינטרנט, חולצה, מחברות, כוסות, כרטיסי ביקור – ברגע שתראו את הלוגו לא רק בצורה חד מימדית על הדף אלא בצורה שבה הוא יישב על כל החומרים – יהיה לכם קל הרבה יותר להבין את האיכות של הלוגו.

עיצוב אתרים במסגרת תהליך מיתוג, לדוגמא, יהיה בעל ערך רב לחברה שלכם. מכיוון שכמעט ולא קיימות בעולם כיום חברות ללא אתר אינטרנט, אתם רוצים לבצע הדמיות כבר בשלב המיתוג להבין איך הולך להראות אתר האינטרנט הבא של החברה. חבילת מיתוג לעסק צריכה לכלול את נושא זה של התייחסות לאתר האינטרנט של החברה.

יסוד 4 – פרסום עסקים באינטרנט

חבילת מיתוג לעסק היא אמנם ההתחלה של כל יישות עסקית, אך ההמשך של הפעילות יקבע רבות על ההצלחה של החברה, הכניסה שלה לשוק, המודעות למוצרים או השירותים שלה ועוד.

פרסום באינטרנט מהווה היום חלק משמעותי ביותר בפעילות העסקית והשיווקית של חברות, ועל כן המשקל שאתם צריכים לתת לתחום זה עוד בשלב הקמת החברה ובניית המיתוג היא עצומה.

חשבו על זה כך – כל מה שאתם הולכים לשחרר בעתיד לרשת – לא משנה אם זה ניוזלטר, אתר, דף נחיתה או פוסט פייסבוק, כולם יהיו צבועים בשפת המותג שלכם. גם אם תעשו שלטים באיילון ופרסום בטלויזיה, כל אלו יושפעו משפת המותג שלכם.

ולכן, אתם רוצים לוודא כי שפת המותג שלכם תתאים לפרסום ושיווק בעתיד והיא תוכל לשרת אתכם נאמנה. בתור משרד מקצועי למיתוג ופרסום, אנו רואים יום אחרי יום מה המשמעות של משרד מיתוג שחושב על אספקטים אלו כבר בתחילת התהליך.

זה חוסך מאמץ רב, זמן וכסף, השילוש הקדוש שכל בעל חברה רוצה לצמצם ככל האפשר – כמה שפחות מאמץ, כמה שפחות זמן וכמה שיותר כסף. הבינו היטב אם אנשי המקצוע שיושבים מולכם יוכלו להעניק לכם ערך בתחום זה.

שטיק מדיה – חבילת מיתוג לעסק 

כשלקוחות מגיעים לשטיק מדיה עם החזון שלהם והרצונות שלהם לגבי מיתוג החברה, הדבר החשוב לנו ביותר הוא לסייע להם להגשים את זה ולבנות להם שפה מיתוגית שתשרת אותם נאמנה לאורך שנים. אנחנו עושים ימים כלילות כדי להקים לחברות את השפה הנכונה ביותר, הזכירה ביותר וכמובן – עוצמתית.

אם אתם רוצים משרד מקצועי עם שירות סופר גלקטי, צרו איתנו קשר!

 

שאלות נפוצות

ממה בנויה חבילת מיתוג לעסק?

חבילת מיתוג עסקי עשויה להיות מורכבת ממספר גורמים, שכוללים בין היתר מחקר ואסטרטגיה, בחירת שם לחברה, בחירת סלוגן, בחירת הפונט הנכון לחברה לצד צבעי המותג. התוצרים של תהליך זה יכללו אתר אינטרנט, באנרים, מודעות, כרטיסי ביקור, מצגות עסקיות ועוד.

מהו הקשר בין מיתוג החברה לשיווק שלה?

ישנו קשר ישיר וחזק בין מיתוג החברה לשיווק החברה. מותג חזק, עם נראות עוצמתית ובידול – יסייע מאוד לפעילות השיווק העתידית שלכם וישפיע על קבלת ההחלטות של הגולשים. מצד שני, לוגו מצוין ללא פעילות שיווק נכונה, לא יזכה לראות את אוויר העולם ויאבד לעד בתהומות הנשייה.

כמה זמן לוקח לבנות מיתוג עסקי?

תהליך של מיתוג עסקי יכול לקחת שבוע וחצי וגם יכול לקחת מספר חודשים, תלוי מהו הצורך העסקי המדוייק שלכם ומהי הפעילות העסקית שלכם. אם מדובר לדוגמא, בלוגו של חברת בת של המותג, הרי שהתהליך יהיה קצר בהרבה מתהליך מיתוג מלא לחברה.

למה לבחור בשטיק מדיה?

אנחנו צוות מנוסה, מקצועי ועם תודעת שירות על חלל. חברות שעובדות איתנו יודעות שהגיעו לבית חם של אנשי מקצוע שיעשו את המיטב כדי לשחרר את החברה שלכם לאוויר העולם עם מיתוג יוצא מגדר הרגיל.

5/5 - (4 votes)