חברות מיתוג מובילות בישראל מאופיינות על ידי מספר גורמים ברורים שחוזרים כחוט השני אצל כולן. הדבר הראשי והחשוב ביותר הוא הערך העצום שהן מצליחות לייצר לחברות אותן הן מלוות.

מיתוג חברות הוא מזמן הרבה מעבר לתחום של עיצוב לוגו לעסק.

ההשפעה של מותגים על מערכת קבלת ההחלטות של הצרכנים היא עצומה ונמצאת בעלייה מתמדת במאה השנים האחרונות. פעמים רבות ההחלטה של הצרכן בבחירה בין מספר אפשרויות, נוגעת למיתוג של החברה ולאו דווקא לאיכות המוצר.

במיתוג, אין הכוונה רק ללוגו החברה או הסלוגן שלה, אלא המעטפת כולה, החוויה כולה שהלקוח עובר בזמן שהוא נמצא באינטרקציה עם המותג. המעטפת כולה כוללת גם את חווית הרכישה והקנייה, הביקור באתר, הביקור בסניף, השירות, החיוך.

וכמובן – המוצר עצמו, החוויה של הלקוח עם המוצר. החוויה של הלקוח היא חלק משמעותי מהתפיסה של הלקוח את החברה. ניקח לדוגמא את אפל: הסיבה שבגללה אנשים אוהבים את המוצרים של אפל והמותג כל כך חזק, היא קודם כל ומעל הכל המוצר עצמו, האיכות שלו והשימוש בו.

אם המוצר היה לא איכותי, לא משנה אילו קמפיינים הם היו מנהלים וכמה טוב ונוצץ היתה נראית ההילה סביבם – זה פשוט לא היה קורה.

מהם הדגשים העיקריים עבור חברות בכניסה לתהליך מיתוג? איך ניתן לגשר על פער הידע שיש לבעלי חברות כשהם ניגשים לתהליכי מיתוג?

טיפ 1 – ידע  

ידע הוא כלי חשוב ביותר למנהלים, בזמן שהם ניגשים לניהול של משימות שאינן יומיומיות עבורם. ברור שאינכם צריכים להיות אנשי מיתוג או ללכת ללימודי עיצוב במילאנו, אבל כן חשוב להבין מהו תהליך מיתוג, מה הערך אותו אתם רוצים לבנות דרכו ואיך לנהל את התהליך.

בנייה של שפה משותפת יחד עם משרד המיתוג שלכם, יסייע לכם לנהל את התהליך בצורה טובה וביותר ולסיים אותו עם תוצרים ברמה גבוהה יותר.

מיתוג עסקי מתרחש בשלב ראשוני וחשוב לחייה של החברה, וחברות מיתוג מובילות בישראל משפיעות מאוד על הדרך שבה הלקוחות העתידיים שלכם יתפסו את המותג שלכם. אתם חייבים לגשת לתהליך הזה עם ידע כלשהו לגבי תהליך המיתוג שלכם.

לפני כניסה למהלך המיתוג, הקדישו זמן לקריאה ומחקר כדי להיות מדוייקים ולהפיק מהתהליך את המקסימום האפשרי.

טיפ 2  – מחקר מקדים 

מחקר מקדים יסייע לכם להבין איך לכוון את השפה המיתוגית החדשה שאתם בונים. לא משנה אם אתם בונים מיתוג חדש או מיתוג מחדש לחברה קיימת, חברות מיתוג מובילות בישראל יודעות לבצע מחקר איכותי שיסייע לכם לעמוד במטרות תהליך המיתוג.

מחקר מקדים כולל מעבר בין מספר תחומים שכולם ישרתו בעתיד את השפה המיתוגית של העסק. נמנה מספר שאלות בסיסיות שינחו את התהליך:

  • מהי הפעילות הראשית החברה
  • מה המטרה שלה
  • מה הייחודיות שלה
  • מה היתרונות והחסרונות שלה
  • מהי השפה שהחברה רוצה לדבר בה
  • מיהם קהל היעד:
  • מיקום גיאוגרפי
  • מגדר
  • העדפות צרכניות
  • העדפות פסיכולוגיות
  • מחקר מתחרים 
  • שפה מיתוגית של מתחרים 

ישנן שאלות רבות ונוספות שמשרד מיתוג מקצועי ישאל אתכם במסגרת תהליך של מיתוג עסקי מקצועי, ואתם יכולים להרחיב בקריאה במאמרים נוספים באתר שטיק. חשוב מאוד להקדיש לחלק זה משמעות מיוחדת ולא לזלזל בו!

טיפ 3 – שבירת מוסכמות 

אם אתם רוצים שפה שונה מבודלת, שתבלוט מעל שאר המתחרים בשוק, אתם צריכים לצאת ממקום הנוחות שלכם ולשבור מוסכמות. מניסיון רב שנים, אני יודע כי אנשים רבים רוצים לייצר משהו שונה אך כשמגיעים לנקודות ההחלטה הם חוזרים שוב לאזור הנוחות שלהם.

זה ברור לחלוטין מכל הבחינות, אך בסופו של דבר פעמים רבות זה מונע מהחברה לבנות שפה שבאמת תבדל ותייחד אותה מהסביבה העסקית בה היא פועלת. יתרה מכך, זה סותר את הרצון המקורי של החברה מתהליך המיתוג.

חשוב לומר שלא כל חברה תרצה לשבור מוסכמות, וחשוב לציין את זה באופן ברור. ישנן חברות שפועלות בשווקים מסורתיים והן רוצות לשדר ערכים שלא משיקים לנושא של ייחודיות, שונות וכדומה. אם יש לכם חברה כזו, חשוב מאוד לשוחח על כך לפני תחילת המיתוג.

אך אם אתם כן רוצים לייצר שונות ובידול משאר השחקנים אתם חייבים לצאת מאזור הנוחות שלכם וללכת יד ביד עם משרד המיתוג שבחרתם. זהו תהליך לא פשוט פסיכולוגית אך אם אתם סומכים על המשרד שעובד אתכם, זה הצעד הראשון לבניית מותג שונה ומבודל.

טיפ 4 – אחידות 

אחרי הבחירה של המיתוג וצעידה קדימה להפקה של חומרים שיווקים מכל סוג, אחד הדברים שאתם חייבים להקפיד עליו זה נושא האחידות.

נתחיל בחומרים עתידיים שתרצו להפיק לחברה:

  • דפי נחיתה
  • עמודי מדיה חברתית
  • פוסטים
  • פולדרים
  • מצגות עסקיות
  • עיצוב לקופסאות
  • עיצוב לחומרים שיווקיים 

כל אלו הם רק חלק מהחומרים שתצטרכו להפיק, והדבר החשוב ביותר הוא להקפיד כי השפה הגרפית שלכם עוברת לכל אורך הדרך ונוצרת תמונה ברורה ואחידה שמורכבת משפת המותג שלכם כפי שעשיתם בתהליך המיתוג העסקי.

אין וויתורים, אין עיגולי פינות ואין פשרות – אתם חייבים שזה יהיה 100 אחוז אחיד וברור ללקוח שמדובר בחברה שלכם. אין שום הגיון בזה שבית דפוס כלשהו ישנה לכם את צבעי המותג או הגוונים, או שמעצב שיבנה את האתר יכניס פתאום צבעים שלא קשורים לפלטת הצבעים של המותג.

טיפ 5 – שיווק ופרסום 

שיווק ופרסום הוא חלק בלתי נפרד מתהליך המיתוג. אמנם המיתוג הוא הרבה יותר היולי וראשוני בחיי החברה, אך זה לא מפחית כהוא זה מהקשר הישיר לפעילות הפרסום שלכם.

פרסום ביוטיוב או אוטומציה שיווקית, פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק – כל אלו יושפעו ישירות מתהליך המיתוג שלכם, מהתוכנית שעשיתם, מהמחקר, מהשפה ומהאני מאמין של המותג.

השפה הגרפית שלכם תלווה אתכם לכל אורך הדרך וחברות מיתוג מובילות בישראל יודעות לתת גם את המעטפת השיווקית ההכרחית לפתרון של אתגר זה אצל חברות וארגונים. הדבר האחרון שאתם רוצים לגלות אחרי תהליך מיתוג, זה שהמיתוג החדש שלכם לא יוכל ללוות אתכם כהלכה בקמפיינים העתידיים של החברה.

בדקו היטב כי משרד המיתוג איתו אתם עובדים מומחה ובקיא ברזי הפרסום ובעיקר בעולם שיווק באינטרנט שמהווה היום חלק משמעותי ביותר מפעילות הפרסום של חברות וארגונים רבים בארץ ובעולם.

שטיק מדיה – חברות מיתוג מובילות בישראל

שטיק מדיה הינה אחת מחברות המיתוג המובילות בישראל ומעצבת עבור לקוחותיה חוויה מיתוגית שלמה לאורך מסע הלקוח באינטרקציה עם המותג. 

אנחנו מקפידים על בנייה של שפה אסתטית, ברורה, נקייה, עדכנית וכמובן חשוב מכל – כזו שתשרת את מטרות המותג מיומו הראשון. המומחיות שלנו בנושא שיווק ופרסום, מייצרת ללקוחות שלנו יתרון עצום כבר מתחילת החיים של החברה.

צרו קשר עם מומחי החברה ונשמח להעניק לכם יעוץ מקצועי וצמוד לגבי מיתוג החברה שלכם.

שאלות נפוצות

מהי החשיבות של מיתוג לחברה שלכם?

החשיבות של מיתוג עסקי לחברה שלכם היא עצומה ומהווה חלק נכבד מההחלטה של הלקוח בתהליך בחירת אפשרויות. החשיבות של מותגים בעיניי הצרכנים היא עצומה ועל כן אתם רוצים לוודא שהשפה המיתוגית שלכם תשרת את מטרות החברה ואת רצון הצרכנים בצורה האופטימלית.

מהם השלבים לבניית מותג?

השלבים היסודיים בבניית תהליך מיתוג הם: אסטרטגיה ומחקר מקדים, בחירת שם לחברה, בחירת לוגו לחברה, בחירה קווי צבע ופונטים, יישומים גרפיים של החומרים במספר פלטפורמות וכמובן בניית ספר מותג לחברה.

כמה עולה תהליך של מיתוג לחברה?

תהליך מיתוג עסקי והמחיר שלו משתנה מחברה לחברה על פי מטרות המותג והרצונות שלה מתהליך המיתוג. חברות גדולות עתירות מוצרים ושירותים, יצטרכו לעבור תהליך של מחקר מקדים ארוך ומעמיק יותר, לעומת חברות בנפחי עבודה קטנים.

פנו למומחים שלנו וקבלו ייעוץ מקצועי לגבי מיתוג עסקי לחברה שלכם.

מה מאפיין חברות מיתוג מובילות בישראל?

חברות מיתוג מובילות בישראל מתאפיינות במספר ערכים ויכולות ביצועיות שמבדלות אותן מחברות אחרות בתחום: ראייה אסטרטגית, ידע, ניסיון, מקצועיות, יכולת ביצוע גבוהה, יצירתיות, ידע שיווק, ידע פרסומי. כל אלו מאפשרים ללקוחות לבנות שפה ברורה, מבודלת ואיכותית.

5/5 - (3 votes)