המחיר של הפרסום בפייסבוק הוא דינמי מאוד והשליטה על גובה התקציב נמצאת בידיים שלכם. אתם יכולים לפרסם ב300 ₪ לחודש, 3000 שח לחודש או 10000 שח ליום. ההבדל בין הסכומים שתשלמו לפייסבוק הוא בכמות החשיפות, מעורבות, קליקים, צפיות ועוד. לכן השאלה הנכונה היא לא כמה עולה פרסום בפייסבוק אלא מהן מטרות המותג. מה הקשר בין מטרות המותג לגובה התקציב? ננסה קודם להבין איך נקבע את גובה התקציב שנשקיע בקמפיין.

איך קובעים את גובה התקציב שנרצה להשקיע בקמפיין?

מטרה

מהי מטרת המותג? מהם היעדים העסקים שלו?

מטרת הקמפיין היא האלמנט החשוב ביותר להצלחה, מכיוון שללא מטרה מוגדרת לא ניתן לקבוע הצלחה ואנו משולים לאדם שמרטיב אצבע ושולח אותה כלפי מעלה כדי להבין לאן נושבת הרוח. בהגדרת המטרה נוכל להתאים את התקציב כדי לעמוד במטרות ולהבין כמה עולה פרסום בפייסבוק כדי לעמוד במטרות המותג.

גודל קהל יעד

ככל שקהל היעד גדול יותר, כך נצטרך להשקיע סכום רב יותר כדי להגיע אפקטיבית לקהל היעד. חברות רבות שמגיעות אלינו מגדירות גיאוגרפית את קהל היעד שלהן כ”מרכז” או אפילו רחב יותר, כגדרה – חדרה. ברור לחלוטין שבשביל לכסות את קהל היעד הזה שמונה מיליוני אנשים, בצורה אפקטיבית, נדרש תקציב גדול. כנ”ל לגבי הגדרה של קהלי יעד כנשים בנות 20-44 באזור המרכז.

אנו נרצה למקד אתכם ולהבין מי קהל היעד האמיתי של המותג, בעל הסבירות הגבוהה ביותר להביע עניין במותג, להיות מעורב בפעילות שלו או לרכוש ממוצריו.

ישנם גם קמפיינים שפונים לקהלי יעד גדולים ורחבים יותר:

בקמפיינים שניהלה שטיק מדיה עבור נעמת, ארגון הנשים הגדול בישראל, קהל היעד מונה את כל נשות ישראל מגילאי 18+ – בקמפיין חשיפתי ותודעתי עוצמתי. ועל כן תוכנית המדיה כללה פרסום אגרסיבי מאוד בפייסבוק ובפלטפורמות נוספות על מנת לייצר את האימפקט שהוגדרו כמטרות הקמפיין.

לינק

סוג המוצר

ככל שהמוצר יקר יותר ובמעורבות גבוהה ללקוח, נצטרך להשקיע יותר מאמץ כדי להגיע אל הלקוח בצורה אפקטיבית ולהניע אותו לפעולה. מוצר במעורבות גבוהה מוגדר כמוצר שהלקוח רוצה לקרוא עליו, להבין את היתרונות שלו, להתייעץ עם הסביבה הקרובה ובדרך כלל גם לבצע חקר שוק עם חברות ומותגים נוספים, לפני שהוא מקבל החלטת קנייה.

קניית רכב חדש היא פעולה במעורבות גבוהה משום שלקוח מבצע מחקר על החברה, הדגמים, היתרונות, הצרכים הנקודתיים שלו ועוד. לעומת זאת, קניית בייגלה במאפייה מתחת לבניין המשרדים שלכם היא אחרת, קלה ופשוטה הרבה יותר. כדי להבין כמה עולה פרסום בפייסבוק לחברה שלכם, נלמד את המוצר ועל ידי כך נקבע את התקציב.

תחרות

שוק תחרותי יצריך תקציב גבוה יותר וחשיבה יצירתית יותר – זאת על מנת כדי לייצר את הבידול מול המתחרים וגם לדאוג שמספיק אנשים יחשפו למסרים שלנו. אם המתחרים שלכם משקיעים סכומים נכבדים בפרסום, ומטרגטים את קהל היעד שגם אתם רוצים להגיע אליו, יהיה עלינו להשקיע תקציב גבוה יותר כדי לייצר את האימפקט הנדרש מול קהלי היעד שמעניינים אותנו.

עיתוי של הקמפיין

ישנן תקופות לאורך השנה שבהן מחיר המדיה עולה והשאלה כמה עולה לפרסם בפייסבוק משתנה לחלוטין. לפני אירועים של ימי מכירות כמו בלאק פריידי, סייבר מנדיי, חנוכה, ראש השנה, פסח וגם לפני בחירות – המחירים עולים וזאת מכיוון שיש ביקוש גבוה לשטחי הפרסום, וההיצע קשיח לחלוטין. לכן כשאנו רוצים להחליט על גובה התקציב נבין מהו העיתוי שבו אנו מעוניינים להשיק ולעלות לאוויר.

לקריאה נוספת של שיווק בפייסבוק הקליקו

כמה עולה פרסום בפייסבוק – מהם הפרמטרים שיושפעו מגודל התקציב?

  • חשיפות: תקציב גבוה יותר פרסום בפייסבוק = מספר חשיפות גבוה יותר.
  • צפיות בסרטון: תקציב גבוה יותר פרסום בפייסבוק = יותר צפיות לסרטון שלכם
  • קליקים: תקציב גבוה יותר פרסום בפייסבוק = יותר קליקים לאתר / דף נחיתה שלכם
  • תדירות הופעות: תקציב גבוה יותר פרסום בפייסבוק = תופיעו יותר פעמים לקהל היעד – רפטיטיביות
  • זכירות המותג: תקציב גבוה יותר פרסום בפייסבוק = קהל יעד גדול יותר יזכור את המותג שלכם

שירותים של שטיק מדיה

פרסום בגוגל ADWORDS

המודעות הראשונות שעולות בתוצאות החיפוש בגוגל, נקבעות על ידי מכרז הצעות מחיר שקובע מי את התדירות והחשיפה של המפרסמים. לקריאה נוספת על פרסום בגוגל

 

קידום אתרים אורגני – SEO

תוצאות החיפוש שעולות אחרי המודעות הממומנות נקראות התוצאות האורגניות. התוצאות האורגניות נקבעות על ידי ההתאמה של האתר שלכם לדרישות של גוגל. ככל שהאתר מתאים יותר לדרישות של גוגל, המיקומים האורגנים של האתר יהיו גבוהים יותר.

לקריאה נוספת על קידום אורגני

 

בניית אתרי אינטרנט

אתר אינטרנט הוא כרטיס הביקור של העסק שלכם. אתר תדמיתי או מכירתי, לקהל ישראלי או בין לאומי, אצלנו תוכלו לקבל אתר בעיצוב ייחודי ואיכותי. לקריאה נוספת על בניית אתרים

מיתוג עסקי

למפגש הראשוני של המותג שלכם עם הלקוח הפוטנציאלי יש השפעה עצומה על זכירות המותג, הרושם הראשוני אותו הוא מייצר והביטחון שהוא נוסף בלקוח. הרבה לפני שאתם שואלים את עצמכם כמה עולה פרסום בפייסבוק, אתם צריכים מותג חזק. לקריאה נוספת על מיתוג עסקי בקרו 

 

לסיכום, השאלה כמה עולה פרסום בפייסבוק צריכה לקחת בחשבון מספר אלמנטים מרכזיים וחשובים להצלחת הקמפיין.

שאלות נפוצות

לאילו חברות מתאים הפרסום ביוטיוב?

הפרסום ביוטיוב מתאים לחברות וארגונים שרוצים להעביר מסרים לקהל יעד מדוייק ומפולח היטב, באמצעות סרטוני וידאו. על כן, הפרסום ביוטיוב מתאים כמעט לכל חברה או ארגון שרוצים לייצר חשיפה, מודעות והנעה של גולשים לביקור באתר או בדפי הנחיתה של הפירמה.

האם ניתן לייצר מודעות למותג דרך שימוש ביוטיוב?

בהחלט כן. יוטיוב משמשת ככלי עוצמתי עבור חברות להפצת מסרים ובניית מודעות למוצרים ושירותים חדשים. יוטיוב הינה מנוע החיפוש השני בגודלו בישראל אחרי גוגל, ועל כן יכולות הטירגוט והחשיפה שלה משמעותיים ביותר עבור חברות משווקים שונים.

האם כדאי לפרסם ביוטיוב או בפייסבוק?

אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. אם יש לכם מוצר או שירות שאתם רוצים לחשוף לקהלי היעד שלכם, ברוב הפעמים תהיה כדאיות לקדם את הסרטונים בשתי הפלטפורמות, כדי לייצר אימפקט חזק ורחב יותר על קהלי היעד הרלוונטיים למותג שלכם.

למה כדאי לבחור בשטיק לקמפיינים של פרסום ביוטיוב?

אנחנו מומחים בקריאייטיב, הפקה וקידום של סרטוני יוטיוב שמייצרים אימפקט חזק ועוצמתי עבור מותגים וחברות. הצוות שלנו הוא צוות מקצועי, מסור ובעל תודעת שירות עוצמתית, וכשאנחנו לצידכם אתם יכולים להיות בטוחים שאתם נמצאים בליווי מעולה של אנשי מקצוע מיומנים.

5/5 - (13 votes)