חברים, מורידים את הכפפות. מביטים לשתי אימפריות הפרסום ישר תוך הלבן של העיניים ומחליטים – איזה פרסום נכון יותר לעסק שלכם? פייסבוק או גוגל? באנרים ברשת המדיה של גוגל או פרסום באינסטגרם דרך פייסבוק?

אם העסק שלכם קיים בישראל ואתם משקיעים בפרסום או שיווק שלו, סביר מאוד להניח שהשתמשתם / התנסיתם / פלירטטתם  עם מערכות הפרסום של פייסבוק וגוגל. במאמר שלנו נתייחס בעיקר לפלטפורמות הפרסום ולא לקידום אתרים או מיתוג עסקי, ששניהם חשובים מאוד לקידום המותג שלכם.

ישנם עסקים שמשתמשים רק באחד מערוצי השיווק האלו, יש כאלו שמשתמשים בשניהם, אבל השאלה והדיון הנוקב על אילו מהמערכות יותר יעילה ונכונה לעסק שלכם היא שאלה חשוב שיכולה להכריע במידה רבה את גורל העסק שלכם, לפחות בטווח הקצר.

למה?

כי עסקים רבים הם עסקים דלי תקציב, בלי יכולת להיכנס למהלכי פרסום ושיווק אגרסיביים, וצריכים לוודא כי כל שקל הולך למקום הנכון והמדויק ביותר. עסק קטן לא יכול להרשות לעצמו לשחק עם שתי פלטפורמות לפני שהוא מצליח להביא רווחים ולייצר כדאיות פרסומית. גם עסקים בינונים רבים מתלבטים בשאלת הפרסום והכדאיות בכל ערוץ, ולרבים מהם עדיין אין יכולת אמיתית להבין איפה הם צריכים להטיל את הביצים.

לכן חשוב מאוד להבין מה היתרונות , החסרונות והמגבלות של כל אחת מהן ולקבל החלטה טובה ככל האפשר.

ההבדל המהותי בין פייסבוק לגוגל:

ישנו הבדל אחד מהותי בין פייסבוק לגוגל שיסייע לכם לקבל החלטה לגבי אופי הפרסום שעל העסק שלכם לקדם.

בגוגל הגולשים מחפשים את השירות או המוצר שלכם. תכנסו לנעליים שלכם ותחשבו מה אתם עושים כשאתם מחפשים אחרי מוצר או שירות. אם אתם נכנסים לגוגל כדי לבצע חיפוש, אתם חלק מרוב רובה של אוכלוסיית ישראל וסביר להניח שגם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם באותו מצב.  בזמן חיפוש בגוגל, לקוחות נמצאים במקום גבוה יותר על סולם המודעות, בין אם הם מכירים את המותג שלכם או רק מחפשים פתרונות בתחום העיסוק שלכם. לקריאה נוספת על סולם המודעות בקרו כאן

בפייסבוק לעומת זאת, אתם מחפשים את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. אתם כמובן נעזרים ביכולות טירגוט מצוינות ומתקדמות ובמידע שאתם מביאים איתכם מהפעילות העסקית הקיימת שלכם, אך אתם מגיעים אל הגולשים בזמן שהן גולשים לתומם, ולא בהכרח בזמן שהם מחפשים אחרי המוצר שלכם.

 

לפי אילו פרמטרים נחליט האם כדאי לנו לפרסם בפייסבוק או גוגל?

ישנם מספר פרמטרים מרכזים בבחירה של ערוץ השיווק לעסק שלכם. כל אחד מהם הוא חשוב ומשמעותי ומכיל בתוכו את אלו שלפניו ואחריו.

  1. מטרה עסקית ויעדים
  2. סוג השירות / מוצר שאותו אתם מוכרים.
  3. קהל היעד שלכם
  4. מידע עסקי קיים שיש לכם (דאטא בייס)
  5. תקציב

נחפור לתוך כל אחד מהם כדי לנקז מספר תובנות עסקיות לפעילות הפרסום שלכם:

1. מטרה עסקית ויעדים

עסק בלי מטרה מקטין את סיכויי ההצלחה שלו. נע ונד, מתגלגל, לעיתים מסתדר ולעיתים פחות אבל בלי סיבה מוחשית לקיום, בלי מצפן ובלי דרך למדוד, לבקר ולנהל את הפעילות העסקית. אני אומר את זה בראש חוצות – עסק בלי מטרה הוא עסק לא שלם.

דמיינו את עצמכם יוצאים מהבית, עולים על הגמל האהוב שלכם ויוצאים לרכיבת צהריים חמימה במדבר. אם תתחילו לרכב ללא תוחלת ויעד ברור, הרי שתמצאו את עצמכם תועים במדבר ללא סיבה ולא מגיעים לשום מקום. אם לעומת זאת תדעו שעליכם להביא מים מן נווה המדבר שמעבר לדיונה מספר 65, תהיה לכם מטרה ויעד ברורים ותוכלו להיות ממוקדים מאוד בעמידה במטרה זו.

הכלל הראשון והחשוב מכל בהגדרת הפלטפורמה בה נשתמש לפרסום בגוגל או לשיווק בפייסבוק, היא המטרה וגזירת היעדים המבוקשים.

פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק - נציגי פרסום בפייסבוק2. סוג השירות / מוצר שלכם

לסוג הפעילות העסקית שלכם יש משמעות חשובה מאוד על הקמפיינים אותם תבחרו לנהל. סוג השירות שלכם יקבע האם קהל היעד שלכם בכלל יצרוך את השירות שלכם בפייסבוק. האם הוא מתאים בצורה אורגנית לפיד של פייסבוק או שהוא יראה כמו נטע זר ותלוש. לעומת זאת, אם למוצר שלכם אין חיפושים וביקושים בגוגל, אז קמפיין שכזה יהיה כנראה בזבוז זמן. יבלע לכם מעט תקציב אבל יבזבז לכם זמן שזהו המשאב החשוב והיקר ביותר.

חשוב מאוד לנתח את המתחרים הבולטים בסביבה העסקית על מנת להבין באילו ערוצי שיווק הם משתמשים ומהי מידת ההשקעה שלהם. האם היא מחזירה להם תשואה? האם רואים בבירור השקעה גבוהה יותר באחד הערוצים אצל המתחרים שלכם? מחקר מתחרים שכזה יהיה מקפצת דרך משמעותית לקבלת החלטות, כדי לקבל נקודת ייחוס מחברות שכבר השקיעו מאמצים וכספים רבים לאורך השנים. אם אתם יכולים להפיק מסקנות מהפעילות שלהם, תעשו זאת.

שפת המותג שלכם היא חלק נוסף ועיקרי ותהווה בהמשך הדרך חלק בלתי נפרד מבחירת פלטפורמות פרסום והקמפיינים שתנהלו. לקריאה על 7 טיפים לחיזוק המותג שלכם

3. קהל היעד שלכם

האם קהל היעד שלכם נמצא בפייסבוק? האם אתם יודעים בדיוק מיהו קהל היעד שלכם? מה מניע אותו לפעולה? למה הוא צריך את המוצר שלכם? איפה הוא קונה היום? מה מאכזב אותו? מה מעצבן אותו? מה עושה אותו שמח? האם יש ביטוים ומילות חיפוש שעשויים לעניין אותו יותר מאחרים?

שאלות אלו ורבות נוספות מהוות חלק ממחקר קהלים שאנו מבצעים טרם קבלת החלטה על ניהול קמפיין בגוגל או פייסבוק. קהל היעד שלכם הוא זה שיקבע לבסוף האם הקמפיין מוצלח, האם אתם מצליחים לעמוד במטרות העסקיות שלכם והאם יש לכם הצדקה להמשיך ולפרסם.

אם לדוגמא העסק שלכם מכוון לנשים בהריון בגילאי 22-30, ברור לחלוטין שפייסבוק יכולה להיות פלטפורמה מצוינת עבור פרסום של מוצרים ושירותים שלכם. לעומת זאת, אם קהל היעד שלכם הם פרופסורים למדעי המדינה וכלכלה ציבורית, סביר להניח שפייסבוק תהיה פלטפורמה פחות נוחה ונכונה להגיע אליהם.

4. מידע עסקי קיים

מועדון לקוחות שווה כסף. יש עסקים שלא מבינים את הנקודה הזו אבל ניהול נכון של מידע, איסופו וריכוזו לכדי בניית מאגר מידע עסקי הוא כלי חיוני בהתפתחות העסקית שלכם. אם יש לכם כבר מידע (מיילים וטלפונים) על קהל היעד שלכם, ניתן לבצע מחקר שלם על קהל זה והפקת תובנות שיווקיות משמעותיות שיתנו לכם יכולת אמיתית להשפיע על הקמפיינים שלכם ומי שייחשף אליהם.

שימוש בדאטאבייסים הפך נפוץ מאוד בשנים האחרונות ובעיקר בזמן שיווק בפייסבוק. יכולת הטירגוט המדויקת וקבלת התובנות על קהלי היעד, מסייעים לכוונן את הקמפיינים לקהל הנכון לא רק בקמפיין של פייסבוק או גוגל אלא בכלל הקמפיינים שהמותג שלכם ינהל.

5. תקציב

פרמטר נוסף בהשפעה על פלטפורמת הפרסום שתבחרו לפרסם בה היא התקציב שלכם. למשל, ישנם תחומים שכיום לעסקים חדשים קשה מאוד להיכנס בפרסום בגוגל. בתחומים תחרותיים מאוד כמו עריכת דין למשל, הקליקים יכולים להאמיר למחירים של 150 שח לקליק, והמשמעות של כך היא ש10 קליקים ליום יעלו לכם כ-1500 ₪! בהחלט לא תקציב שמשרד קטן ומתחיל יכול לעמוד בו. כאן תעמוד לרשותכם היצירתיות והמקצועיות של משרד הפרסום שלכם. היכולת שלו להחליט על הפלטפורמה בה תפרסמו ולמקסם את התוצאות ממנה בהתאם ליעדים העסקים שלכם על ידי אופטימיזציה היא חשובה להצלחת הקמפיין. לקריאה נוספת על כמה עולה פרסום בגוגל

לקריאה על כמה עולה פרסום בפייסבוק בקרו כאן

בואו ניקח לדוגמא שני עסקים בגודל קטן בינוני ונבחן באיזה ערוץ שיווק כדאי להם להשתמש

תחום עיסוקמספר שנות פעילותתקציב מדיה חודשיערוץ כדאיהסיבה
רשת למזרנים ומערכות שינה מתכווננות525000פייסבוק + גוגל + ערוצים נוספיםהמותג ירצה להגיע לכמות גדולה של אנשים בסביבת הסניפים ולייצר מודעות וזכירות למותג.

 

בנוסף לכך, העסק ירצה להיחשף לכמות גדולה של גולשים שמבצעים חיפוש בגוגל אחרי פתרונות שינה.

משרד עורכי דין בתחום נזיקין38000גוגלכמות החיפושים בתחום עצומה וישנם כמות גדולה של ביטויים תחרותים וזולים שיכולים לייצר לידים לעסק בעלות נמוכה מאוד. עתם העובדה שאנו נחשפים רק לגולשים שמחפשים אחרי השירות של המשרד, תדרוש מאיתנו להכין קמפיין חכם ומדוייק ותייצר הכנסות ותיקים למשרד.
מעצבת שמלות כלה22500פייסבוקהיכולת לטרגט נשים מאורסות / בזוגיות והיכולת לבצע שימוש חכם בהפצה בקבוצות, תאפשר לייצר תהודה בקרב קהל היעד הרלוונטי ולהגדיל את המודעות לדגמים והעיצובים של המעצבת.

 

כמה טיפים חשובים לגבי פרסום בפייסבוק ופרסום בגוגל

קצת לא שגרתי, אבל בואו נדבר על האותיות הקטנות והדברים שמעט מאוד אנשים יספרו לכם עליהם.

פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק נציגי גוגל אדוורסגוגל ונציגי גוגל

אל תבנו גדולות ונצורות על הנציגים של גוגל. הם מאוד חמודים ולעיתים אפילו מקצועים, אבל בסופו של דבר הם לחוצים ועמוסים בתיקים ובטלפונים ואין להם זמן אמיתי לשבת על הקמפיין שלכם, לבדוק אותו לעומק ולתת לכם תובנות שיסייעו לכם להתקדם.

אין תחליף לבעל מקצוע מקצועי ומצוין, שיהיה על הקמפיין באופן תמידי וצמוד, יבצע אופטימיזציות ושינוים ויבחן כל העת אפשרויות שיפור ומיקסום. קמפיין גוגל צריך להיות תחת בקרה מתמדת על מנת לבצע שיפורים בכל הרבדים של הקמפיין – החל מהמודעות, דרך מילות המפתח וציוני האיכות ועד הגדרת מילות מפתח שליליות ובקרת מתחרים.

או במילים אחרות, קחו משרד שינהל לכם את הפעילות, זה שווה כל שקל שעלול להתבזבז לכם בקמפיין לא מוצלח.

פייסבוק בוסט פוסט – מלכודת הדבש המושלמת

כמה שמארק אוהב אתכם. באמת! אחד מהמהלכים שידוברו עוד במשך שנים רבות הוא המהלך הסופר גאוני של פייסבוק להנגיש את אפשרות הפרסום לכל אחד שיש לו דף עסקי.

קל, פשוט, נוח, ברור. טיק טאק טוק ויש לכם קמפיין באוויר. הבעיה היא שזה יהיה קמפיין גרוע, חסר אופטימיזציה, לא ממוקד וחסר יכולת להביא לעסק שלכם תוצאות אמיתיות. הבוסט האמיתי כאן הוא לשורת הרווח של פייסבוק ולכן אנחנו נותנים כאן טיפ שאתם צריכים לקעקע ולשנן –

לא עושים בוסט פוסט בפייסבוק!

לסיכום

חשוב שתבואו עם ידע וכלים לבצע שיקולים חכמים לעסק שלכם לפני שאתם מתחילים בפרסום ובהוצאת כספים. תעבדו עם תוכנית מסודרת, תגדירו מטרות ויעדים וקחו משרד פרסום באינטרנט שיכול להקדיש לכם אהבה, תשומת לב ורמת שירות גבוהה – כאלו שיעזרו לכם להצליח עם העסק שלכם.

בהצלחה.

עוד על ההבדלים בווידאו

איך עובד פרסום בגוגל?

פרסום בגוגל כולל כיום שיטות פרסום שונות ומגוונות, כל אחת מהן פועלת אחרת ויש לה מטרה אחרת וחשיבות אחרת לעסק שלכם. בקרו באתר שלנו לקרוא מאמרים רבים על פרסום בגוגל וטכניקות קידום ופרסום.
 

פרסום בגוגל או בפייסבוק?

השאלות הנכונות הן- מהן המטרות העסקיות שלכם, מיהם קהלי היעד שלכם, מהם היעדים שלכם – כל אלו ישפיעו באופן חד משמעי על הבחירה בפלטפורמת הקידום. פעמים רבות ישנו צורך בתכנון פעילות בגוגל ופייסבוק יחד, כדי להגיע לכיסוי אפקטיבי של קהל היעד.
 

פרסום בגוגל או קידום אורגני?

לכל אחד מכלי פרסום אלו יש יתרון משלו, וחשוב מאוד שתבחנו אילו מפעולות הקידום רלוונטית יותר לחברה שלכם. חברות רבות מבצעות שילוב של קידום אורגני וגם קידום ממומן כדי לייצר אפקט שלם של המותג מול קהל הגולשים שלו.
 

כמה עולה פרסום בגוגל?

המחיר של פרסום בגוגל הוא פונקציה של גודל קהל היעד שלכם, המטרות שלכם, היעדים שלכם, מחיר המוצר שלכם, כמות ההשקעה של המתחרים שלכם ועוד. חברה מקצועית לפרסום בגוגל תדע לבנות לכם מסגרת תקציבית עם צפי תוצאות לפעילות הפרסום שלכם.

5/5 - (18 votes)