פרסום ממומן בגוגל הוא אחד מכלי השיווק המרכזיים של עסקים וחברות רבות בישראל. כחלק מהכניסה של סוכנות פרסום פרוגרמטי לשוק הפרסום, הטמיעו גם ענקיות הפרסום המובילות כלים פרוגרמטיים לשיפור התוצאות בקמפיינים. האם כדאי לקבל את ההמלצות לאופטימיזציה של גוגל באופן חד וגורף?

אתם בטח מכירים את זה – כשמנהלים קמפיינים ב – Google Ads אי אפשר להתעלם מציון האופטימיזציה שנכנס בשיא הכוח בשנה האחרונה לחשבונות הפרסום שלנו. המשמעות של ציון האופטימיזציה היא מה הציון שגוגל נותנת לקמפיין שלכם, על פי מדדים שונים, שגם הם מדורגים בציון שיוסיפו לחשבון שלכם ולחשיבות שלהם.

ציון האופטימיזציה בודק את הקמפיין שבניתם מכל הבחינות – החל מההגדרות הבסיסיות של מטרות הקמפיין, הטמעה של פיקסלים, הגדרת קהלי יעד, מילות המפתח שבחרתם, כמות המודעות שכתבתם ועוד.

אם לדוגמא גוגל תזהה שיש מילות מפתח שאתם יכולים להוסיף לקמפיין כדי לקבל יותר קליקים או לידים, או אם למשל לא בניתם מודעה רספונסיבית לקמפיין, וכמו גם אם לא שמתם מספיק תוספים לחשבון המודעות. כל אלו הן המלצות שכדאי לכם לרוב להטמיע כדי לשפר את הקמפיין ולהביא תוצאות טובות יותר.

לדוגמא, אתם יכולים לראות במסך הזה, שגוגל ממליצה לי להטמיע בקמפיין פרסום בגוגל שלי אסטרטגיית תמחור של ביד אוטומטי על ידי גוגל למילות המפתח. מה זה אומר? זה אומר שאם אקבל את ההמלצה של גוגל, אז הציון של הקמפיין יהיה 100%.

יופי.

מה זה אומר? לקבל את ההמלצה או לא?

ציון האופטימיזציה של גוגל הוא לא תמיד הכלי הנכון להסתמך עליופרסום ממומן בגוגל – אל תקבלו את ההמלצות של גוגל בצורה עיוורת ואוטומטית

נגיד את זה בצורה גלויה, פעמים רבות ההמלצות של גוגל מסייעות מאוד לזהות בעיות במודעות, להוסיף קריאייטיב לקמפיינים ואפילו לשפר מחיר למילות מפתח ומחירים ללידים.

אבל לעיתים ההמלצות של גוגל עלולות דווקא לפגוע לכם בקמפיין או לגרום לכם להוציא יותר כסף על אותה כמות של תוצאות. איך תדעו האם להטמיע את ההמלצות של גוגל במסגרת קמפיין פרסום בגוגל?

התייעצו במומחים. תעסיקו משרד מקצועי שיוכל לנהל לכם קמפיינים של שיווק באינטרנט ובמיוחד שיהיו מספיק מנוסים ומקצועיים בניהול קמפיינים. עבודה עם ספקים לא נכונים מעכבת אתכם עסקית ופוגעת לכם בתוצאות שאתם יכולים לקבל וביכולת שלכם להצמיח את העסק בצורה נבונה.

פרסום ממומן בגוגל הפך כבר מזמן לכלי מרכזי עבור חברות רבות, בנושא של יצירת לידים ומכירות באתר האינטרנט.

הנה דוגמא לקמפיין פרסום בגוגל עם ציון אופטימיזציה של 100% מגוגל.

אל תקבלו את ההמלצות של גוגל בצורה עיוורת ואוטומטית

 

איך מחושב ציון אופטימיזציה של גוגל לקמפיינים

במאמרים והודעות שונות גוגל פרסמה שציון האופטימיזציה מחושב בזמן אמת על ידי סטטיסטיקות, הגדרות, מצב חשבון הקמפיינים שלכם, היסטורית המלצות אחרונות וההשפעה הרלוונטית של המלצות זמינות שגוגל רוצה שתיישמו בחשבון הפרסום שלכם. גוגל רוצה שתיישמו את כל ההמלצות שלה בקמפיין של פרסום בגוגל כדי שתגיעו לציון של  כפי שכבר אמרנו קודם 100%.

לקריאה נוספת על ציון אופטימיזציה של גוגל, בקרו בלינק הבא.

 

חמסה חמסה: 5 דברים שכדאי לדעת על ציוני אופטימיזציה

  • חשוב לדעת! ציון האופטימיזציה שתקבלו אינו אינדיקציה לציון האיכות או דירוג המודעות של קמפיין פרסום ממומן בגוגל.
  • הציון מתעדכן לעתים קרובות, לכן צריך לעקוב אחריו ואחרי משמעות העדכון.
  • אל תהססו לדחות המלצות שאתם מזהים שאינן רלוונטיות לקמפיין שלכם. זה אמור לעזור, אמנם, אבל כמו טרנדים אופנתיים, גם המלצות חוזרות אם הן עדיין נשארות רלוונטיות.
  • בהנחה וכל ההמלצות יושמו, ציון האופטימיזציה הכולל יכול להגיע גם מעבר ל-100%. זאת משום שיישום ההמלצות יכול לפסול המלצות אחרות.
  • גוגל תתגמל אתכם אם תממשו את ההמלצות שלה. לצד כל המלצה יש עלייה באחוזים שציון האופטימיזציה של הקמפיין יקבל אם תיישמו אותו.
  • גוגל הרחיבה את ציון האופטימיזציה למסעות פרסום במדיה כבר בשנה שעברה.

חשבונות בעלי ציון אופטימיזציה גבוה הם אלו שקיבלו ציון של מעל 70%, אבל האמת היא, שלא כל חשבון צריך לשאוף למספר הזה. אז אם גוגל חושבת שציון האופטימיזציה הוא כל כך חשוב, כדאי שתשימו לב ותבדקו אותו לפחות פעם ביומיים, החילו את ההמלצות שרלוונטיות ותזנחו את אלה שנוגדות את סדרי העדיפויות שלכם.

 

פרסום ממומן בגוגל – האם יש השפעה של קידום אורגני על ציון האופטימיזציה?

חברות רבות משתמשות בכלים של קידום אורגני לצד הנושא של קידום ממומן בגוגל. עקרונית ובמבט מלמעלה, אין השפעה ישירה של קידום אורגני לאתר של תוצאות האופטימיזציה של גוגל בקמפיינים. אלו שתי מערכות נפרדות לחלוטין שקשורות לגוגל אך במקרה זה, לא משפיעות אחת על השנייה.

עם זאת, קידום אורגני יכול לתרום לכם רבות במאמצי הקידום והפרסום של החברה. תנועה אורגנית לאתר נחשבת לתנועה איכותית, בריאה ובדרך כלל עם מעורבות קנייה גבוהה יותר מתוצאות ממומנות. כמובן שזהו לא כלל ברזל וזה לא נכון לכל הלקוחות ולכל הקמפיינים.

לקריאה נוספת על פרסום בגוגל מול קידום אורגני, בקרו.

 

פרסום ממומן בגוגל – איך לשפר את האופטימיזציה של הקמפיינים שלכם ללא קשר לציון של גוגל?

מדידה וניתוח  – הכלים הקיימים כיום למדידה וניתוח של הפעילות באתר ובדפי הנחיתה שלנו, מאפשרים להפיק תובנות שיווקיות משמעותיות ולרתום אותן לשיפור התוצאות העסקיות הקיימות של החברה.
משרד פרסום מקצועי לקידום באינטרנט, משתמש בכלים אלו כמו גוגל אנליטיקס לדוגמא, לניתוח מתמיד של מספר הכניסות, עמודים חזקים באתר, שלבי נטישה של האתר ועוד.

לדוגמא, אחד הנתונים המשמעותיים שבודקים באתרי מכירות מקוונים, הוא ה ROI – החזר עבור השקעה. המשמעות של הנתון הוא כמה כסף החזרתם לעומת תקציב השיווק שהשקעתם. זאת אומרת, שאם השקעתם 20,000 ש”ח בשיווק, ומכרתם ב100,000 ש”ח, אזי יחס המכירות הוא 1:5.

משרד מקצועי בתחום פרסום ממומן בגוגל או בתחום שיווק באינטרנט, ימצא טכניקות ודרכים לשפר את יחס המכירה הזה כל העת על מנת להפוך את פעילות השיווק ליעילה יותר ורווחית יותר.

אצל אחד הלקוחות  של שטיק מדיה בתחום הריהוט, הצלחנו לייצר מהפכה של ממש בפעילות הפרסום של הלקוח, ולעלות את הלקוח מ ROI של 1:4.2 ל ROI של 1:6.8. כשלקוח משקיע סכום של 90,000 דולר בשיווק בחודש, ועושים את המכפלה, רואים מה למעשה תהליך האופטימיזציה ייצר עבור החברה:

במקום להכניס 378,000 דולר מההשקעה בשיווק, החברה מכניסה 612,000 דולר.

פער של כמעט 40% בהכנסות!

כמובן שמדידה וניתוח מורכבים משלבים רבים נוספים ומהתעסקות בניתוח של נתונים מרובים כל העת, בין היתר באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים. אתם יכולים להרחיב עוד בנושא בלינק הבא.

 

מי אנחנו

שטיק מדיה – פרסום ממומן בגוגל

רוצים לשפר את ה ROI באתר שלכם ולייצר יותר כסף מתקציב השיווק הנוכחי?

הצוות שלנו מונה אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום הדיגיטל וניהול קמפיינים מוכווני תוצאות. באמצעות ידע מקצועי רחב, כלים טכנולוגים מתקדמים ותודעת שירות חזקה, אנחנו מובילים את לקוחותינו בתור חברת פרסום בגוגל מקצועית ומובילה.

פרסום ממומן בגוגל יכול להיות GAME CHANGER רציני בפעילות השיווק והפרסום הקיימת של החברה. אל תתפשרו על תוצאות ואל תתפשרו על השירות שאתם מקבלים. בחרו חברה רצינית, אמינה ומקצועית שתוכל לרתום את גוגל לצד שלכם.

בואו נעשה שטיק!

5/5 - (3 votes)