פרסום ביוטיוב לחברות הוא דרך מצוינת להגיע לקהל גדול ובו זמנית לקדם את עצמכם באופן אורגני. ארגונים רבים לא רואים את הפלטפורמה בצורה הזאת, אך יוטיוב היא רשת חברתית לכל דבר ועניין. אם החלטתם, לדוגמא, לפרסם באינסטגרם שהיא פלטפורמה חזותית מאוד, אין שום סיבה שלא תעשו את אותו הדבר גם ביוטיוב.

העולם של שיווק באינטרנט הוא רחב ומגוון וכדי להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים כדאי לפרסם בכמה שיותר פלטפורמות שרלוונטיות לפעילות החברה על מנת להגיע לקהלי היעד בדרכים שונות ומגוונות. יתרון גדול מאוד של פרסום ביוטיוב הוא שהוא מקושר ישירות לגוגל ומנוהל דרך פלטפורמת הפרסום של גוגל וכך אתם יכולים גם לחזק את הפעילות של קידום אורגני לעסק שלכם.

יוטיוב היא רשת חברתית מעט שונה מאשר פייסבוק או אינסטגרם מכיוון שהיא מושתת על ווידאו בלבד לעומת אינסטגרם שעובד יותר עם תמונות או פייסבוק שעובד גם עם טקסט. הדבר המשותף להן הוא שבכולם אפשר למדוד את הצלחת הקמפיין הפרסומי שלכם. במאמר הבא נציג בפניכם 4 כלים למדידת הצלחת הקמפיין שלכם ביוטיוב:

פרסום ביוטיוב לחברות – משך זמן הצפייה בווידאו –

מן הסתם, הסיבה שגולשים נכנסים ליוטיוב היא כדי לצפות סרטונים. זה לא משנה אם המטרה שלכם היא להוביל גולשים לאתר שלכם, לדף נחיתה או כל דבר אחר, משך הזמן שהם צופים בסרטון שלכם יכול להוות אינדיקציה מעולה לאיכות החומרים שלכם.

זה ברור שלא כל הגולשים יאהבו את המסרים שלכם ואת הסרטונים שלכם, את המוצר שלכם או אפילו את מי שהציג אותו. פשוט אי אפשר לקלוע לטעם של כולם. כדי לברר כמה זמן הגולשים צפו בסרטון שלכם, סמנו את הקובייה ליד הכיתוב “משך זמן הצפייה בווידאו” שנמצא תחת הקטגוריה “קהל”.

מדד זה מחולק לארבע אבני דרך. הוא מציג את מספר הצופים שצפו ברבע סרטון, חצי סרטון, שלושת רבעי סרטון וכמובן כאלה שצפו בסרטון במלואו. מה שאומר שאם צופה צפה ב-60% מהסרטון הוא יופיע בנתונים כאילו הוא צפה רק בחצי ממנו.

בעזרת מדד זה תוכלו לדעת מתי בדיוק אנשים עוזבים את הסרטון שלכם. אם רוב הצופים עוזבים באמצע הסרטון, יכול להיות שהם לא קיבלו את מבוקשם עד נקודה זו ולכן עזבו. חשוב מאוד להשאיר את הצופה על קצות האצבעות ולהשאיר אותו עם טעם של עוד בכל רגע ורגע.

פרסום ביוטיוב לחברות – מעורבות עם המודעה

סעיף זה מתייחס לבעלי חברות הקונים זמן פרסום בסרטונים של אחרים!

ידעתם שכאשר אתם מפרסמים בווידאו של משתמשים אחרים, אתם משלמים רק אם הצופה עבר את נקודת ה-30 שניות בפרסומות שלכם? לכן, זה חשוב מאוד להכניס את הקריאה לפעולה שלכם די בתחילת הסרטון. לאחר מכן, אתם יכולים לקבל את נתוני המשתמשים שצפו במודעה שלכם ולנסות לטרגט אותם במקומות אחרים.

אז מה זה בעצם פעולות שהרווחתם או מעורבות עם המודעה? כשאתם מפרסמים את המודעה שלכם בסרטון מסוים, לא משנה של איזו חברה או מוביל דעה, אתם יכולים לראות אילו משתמשים עשו לסרטון לייק, שיתפו את הסרטון או ביצעו כל פעולה אחרת. מה שאומר שאתם מקבלים את הנתונים האלו מגוגל ורק צריכים לדעת מה לעשות איתם!

לאחר מכן, אתם יכולים לראות אילו משתמשים ביצעו אינטראקציה עם המותג שלכם בדרך אחרת. הכוונה היא, לא דרך המודעה שפרסמתם בסרטון.

עם הנתונים האלה, שאפשר לקבל דרך חשבון המודעות של גוגל, אתם יכולים לבנות לעצמכם קהל חדש לגמרי, להתאים לו את המסרים ולהגביר את המודעות של המותג שלכם בקרב יותר אנשים.

לשיחה מקצועית עם מומחה קידום אתרים, בקרו.

פרסום ביוטיוב לחברות – המרות בעקבות צפייה והמרות במכשירים אחרים –

יכול מאוד להיות, שגולש ראה את המודעה שלכם ביוטיוב אך לא לחץ עליה ולאחר מכן הגיע אל האתר שלכם. הצופה נחשף אליכם דרך המודעה ביוטיוב אך הגיע לאתר שלכם באופן עצמאי ולא דרכה. את המשתמשים הללו ניתן לראות דרך העמודה המתאימה בדף הנתונים. את המשתמשים האלו ניתן אחר כך לטרגט שוב ושוב ולהפוך אותם ללקוחות על ידי בנייה נכונה של מסע לקוח.

המרות במכשירים אחרים – לקוח נחשף למודעה שלכם ביוטיוב ואפילו לחץ עליה, אך את ההמרה (הקנייה, הכניסה לדף הנחיתה או כל דבר אחר שנחשב בעיניכם הצלחה) הוא עשה דרך מכשיר אחר. נתון זה הוא חשוב מאוד כי זה אומנם לא נראה שהמודעה עבדה כי הגולש לא ביצע את הפעולה הרצויה דרך המכשיר שדרכו הוא צפה במודעה, אך הוא בעצם כן עשה את הפעולה, פשוט דרך מכשיר אחר.

חשוב לקחת בחשבון שרוב הצפיות ככל הנראה יגיעו מהטלפונים הניידים אך ההמרה תתבצע דרך מחשב, פשוט כי לפעמים זה יותר נוח.  גם אותם ניתן לראות בעמודה המתאימה בנתונים וגם אותם אפשר להפוך בעתיד ללקוחות חוזרים. את כל הנתונים האלו, ניתן לראות דרך עמוד הגוגל אדס שלכם כי כמו שאמרנו, פרסום ביוטיוב הוא גם בצורה כלשהי, פרסום בגוגל.

פרסום ביוטיוב לחברות – התנהגות הקהל –

זוכרים את הסעיף השני במאמר – פעולות שהרווחתם? אתם יודעים שלא רק מהן אתם יכולים לבנות קהל יעד חדש?

כמו שכבר אמרנו, לאחר שיש לכם פרסום ביוטיוב, אתם נחשפים לכל המשתמשים שרואים את הסרטון שבו פרסמתם. לאחר מכן, אתם יכולים לקבל מידע על כל הקהל שצפה שסרטון גם אם הוא לא ביצע שום אינטראקציה עם המודעה שלכם.

לא רק לייקים ושיתופים, אלא מילות חיפוש בגוגל, אחוזים של יחסי המרה וקנייה ועוד. אתם תקבלו המון מידע שבו תוכלו להשתמש כדי להבין את התנהגות הקהל ולדעת האם פרסום ביוטיוב, באופן כללי, לא רק שלכם ספציפית, עובד בצורה טובה. משרד פרסום מקצועי ומנוסה יידע לעשות מדברים אלו מטעמים.

אתם לא מקבלים מידע על האתרים אליהם הגולש נכנס, אתם גם לא תוכלו לדעת האם הוא נכנס לאתר שלכם, אבל אתם כן יכולים לדעת האם הקהל הזה רלוונטי אליכם. אם סוג קהל זה לא “מושפע בקלות” ולא קונה כל דבר שמפרסמים בערוצי היוטיוב החביבים עליהם, הם כנראה גם לא יקנו את המוצר שלכם ואז כדאי לחשוב שוב האם הפרסום ביוטיוב, אצל ערוץ ספציפי זה, שווה לכם בכלל.

במידה והיחסי המרה שלהם גבוהים, אולי כדאי לפרסם בערוץ זה יותר. בסופו של דבר אחד מהנושאים החשובים ביותר הם מדידה, אופטימיזציה ושיפור מתמיד לקמפיינים. אופטימיזציה היא היא המלכה של עולם האינטרנט ואתם חייבים אופטימיזציה ממוקדת כדי לשפר את התוצאות שלכם.

נקודה נוספת שצריך לזכור, חשוב מאוד לקחת בחשבון שגולשים נכנסים ליוטיוב כדי לשמוע מוזיקה, לראות סרטונים של גיימינג או סתם סרטונים שיעבירו להם את הזמן. הם לא באים לקנות ברוב המקרים.

הפרסומות ביוטיוב לפעמים מציקות להם אז מה שחשוב לדעת הוא איך לעשות את זה נכון. פרסום ביוטיוב הרבה פעמים לא יעזור לכם למכור את המוצר שלכם, אך הוא יכול לעזור לכם למקד את קהל היעד שלכם בצורה טובה יותר, לעזור לכם להגיע לקהל יעד חדש ולחשוף אותו למוצר או לפתרון שלכם.

פרסום ביוטיוב לחברות – שטיק מדיה

אם אתם אוהבים את העסק שלכם ורוצים לעבוד עם חברה מנוסה, מקצועית עם שירות יוצא מגדר הרגיל – אתם חייבים לפחות לעשות לנו טלפון! ההצלחות הרבות שלנו והניסיון הרב יעמדו לרשותכם – על מנת לסייע לכם לעמוד במטרות שהצבתם לעצמכם.

לביקור באתר החברה באנגלית >  Digital advertising agency

לקריאה על עיצוב לוגו לעסק וההשפעה של מיתוג על החברה שלכם, בקרו.

שאלות נפוצות בנושא פרסום ביוטיוב לחברות

מהם היתרונות של פרסום ביוטיוב?

ישנם המון יתרונות לפרסום ביוטיוב: סוגי מודעות ופרסום מגונים, קהלים עצומים שמשתמשים ביוטיוב, פרסום דרך פלטפורמה נוחה של גוגל, רימרקטינג ממוקד באמצעות וידאו ועוד.

האם פרסום ביוטיוב משפיע על קידום אורגני?

הפרסום עצמו לא משפיע ישירות, מה שמשפיע במקרה הזה הוא הדרך שבה העלאתם את הסרטונים, הטקסט של הסרטון, הכותרת, הנושא בו הוא עוסק התגיות וכמובן התחרות מול סרטונים אחרים באותו התחום. אנחנו ממליצים בהחלט להשקיע בקידום של הסרטונים כדי שלא יעמדו עם 20 צפיות בערוץ שלכם.

כמה עולה פרסום ביוטיוב?

עלות הפרסום נקבעת כמובן על פי התקציב שלכם והמטרות שלכם, ועלות של צפייה בסרטון תקבע על פי קהל היעד שהגדרתם והתחרות על פרסום לקהל זה. גם האופטימיזציה לחשבון והתורה שבה בניתם את הקמפיין תשפיע על העלות לקליק ועל המחיר שתשלמו עבור הפרסום.

למה לבחור בשטיק מדיה בתחום פרסום ביוטיוב לחברות

חברות שעובדות איתנו מקבלות שירות צמוד, מקצועי וחד מאנשי פרסום מובילים ומנוסים. המומחיות שלנו היא לייצר ערך רב ושיפור של קמפיינים שמיועדים לייצר לחברה שלכם יותר הכנסות, יותר מודעות למותג ויותר מעורבות עם המוצרים או השירותים שלכם.

דירוג