שיווק דיגיטלי לעסקים כולל מספר רב של אסטרטגיות וטכניקות שונות, ששימוש נכון ומושכל בהן יכול לייצר לחברות ולארגונים יתרון תחרותי על פני הסביבה העסקית, בידול עסקי וכמובן תוצאות עסקיות שמובילות לגידו ברווחי החברה.

תקציבי הפרסום בדיגיטל הולכים וגדלים משנה לשנה על פני אופציות פרסומיות אחרות, ולא בכדי. אבל עם הקידמה והאפשרויות הרבות, נוצר בלבול וחוסר מיקוד, עקב קושי אמיתי לעקוב אחרי סוגי הפעילויות השונים, לתעדף אותם בראייה של טובת החברה שלכם וכמובן לחזות אילו מהאסטרטגיות תוביל לתוצאות העסקיות הטובות ביותר.

במאמר זה יש סקירה של הכלים העוצמתיים ביותר כיום, כאלו שבוודאות מצליחים לייצר לחברות לארגונים תוצאות עסקיות ולהביא אותם לעמידה במטרות. חלק מהטכניקות מוכרות לכם מהעבר, אבל זה לא אומר שהרלוונטיות שלהן פחתה כמובן. 

אז דוואי וקדימה ישר לעבודה.

קידום אורגני

מה לא אמרו ורשמו על קידום אורגני? כמות תפילות הקדיש שנעשו על התחום של קידום אורגני היא עצומה ועדיין יש חברות שחושבות שזו אכן המציאות והאפיק הפרסומי הזה הוא לא רלוונטי. 

אך זו טעות.
תנועה אורגנית מגוגל היא עדיין תנועה איכותית מאוד, שלרוב מראה זמני גלישה ארוכים יותר באתר, יותר מעורבות עם התוכן באתר ולעיתים גם אחוזי מכירות גבוהים יותר מאשר אלו של קמפיינים. קידום אורגני לאתר שלכם נועד לאפשר לכם לא רק להיות במקומות גבוהים במנוע החיפוש, אלא לדאוג שהתוכן שלכם רלוונטי ומעניין את מה שהגולשים באמת מחפשים, וכמובן להיות אתר עם חווית ממש נוחה ונעימה לגולשים.

במסגרת הפעילות שלנו בתור משרד פרסום אנחנו מייעצים לחברות רבות באופן יום יומי ואני יכול לציין באופן חד משמעי – אנחנו לא ממליצים לכולן לעשות קידום אורגני לאתר. אבל, וזה אבל גדול – אנחנו ממליצים מאוד לפחות לבצע התאמות ותיקונים באתר ON SITE, כדי שהאתר יתאים לגוגל והרובוטים של גוגל יסרקו את האתר בקלות ויתנו לא ציון כמה שיותר גבוה.

לדוגמא, גם אם לא ננהל קידום אתרים אורגני ללקוח, עדיין נעשה לו בדיקת מהירות לאתר וניתן לו המלצות לשיפור המהירות לצורך שיפור חווית הגלישה באתר. נעשה בדיקה של תגיות וכותרות באתר כדי לאתר כשלים בנקודה זו, ועוד.

לסיכום, בחרו חברה חזקה לקידום אתרים, עם ניסיון רב בניהול תיקים וחשיבה מתוחכמת ומחוץ לקופסא, שעשויה באמת לסייע לכם לפרוץ גבולות עם פעילות הקידום שלכם ולהשתלט על ביטויים במקומות הראשונים של גוגל. 

פרסום לוקאלי 

גוגל נותנת משקל עצום לפרסום לוקאלי ולמיקומים שלכם בתוצאות החיפוש. חברות שמחזיקות מספר סניפים ומרכזי פעילות, לרוב חוטאות בהבנה נכונה של בניית המותג ברשת מבחינת מיקומים ואיתור הסניפים שלהם בגוגל. ככל שתאפשרו ללקוחות שלכם למצוא את הסניף הרלוונטי להם בקלות יתרה, וככל שתקפידו כי כל המערך של השיחות והלידים מגיע לסניפים הרלוונטיים לטיפול, כך תשפרו את אחוזי ההמרה שלכם.

לדוגמא, אצל אחד הלקוחות שלנו, רשת מובילה בתחום החשמל שמונה 28 סניפים, היה כאוס טוטאלי בכל הנושא של מיקומי סניפים, מספרי טלפון ברשת, דפי פייסבוק מפוזרים של כל סניף, לידים שמגיעים לסוכנים לא נכונים ועוד בעיות. כל אלו מנעו מהלקוחות חווית שימוש נוחה, מנעו יכולת מעקב וניטור של השיחות והלידים ובסופו של דבר פגעו בהכנסות הפוטנציאליות של החברה מפעילות הדיגיטל שלה. 

במקרה זה הרמנו מערך שלם של אוטומציה שיווקית שכלל מספר טלפון שונה לכל סניף, התאמה של דף הנחיתה לפי המיקום בו נמצא הגולש, בניית טפסי לידים שמכווינים את הלידים לסניפים הרלוונטיים והקמת מערך CRM שלם שיקבל את כל המידע ויאפשר ללקוח לחזור ללקוחות בזמן מהיר יותר, עם מענה מדויק ויותר ולבסוף – להגדיל את הרווחים של הלקוח על אותו תקציב פרסום!

שיווק דיגיטלי לעסקים כולל שימוש ביכולות הטכנולוגיות שקיימות היום לטובת המותג. 

לקריאה נוספת על אוטומציה שיווקית והיתרונות שלה לעסק שלכם, בקרו באתר שלנו בנושא

תוכן איכותי 

כמות התוכן שנשפכה על החשיבות של התוכן היא עצומה ?

אבל זה נכון מאין כמותו! אם אתם קוראים את המאמר הזה, כנראה שהגעתם אליו דרך שיווק בפייסבוק שאנחנו עושים, דרך פרסום ביוטיוב או דרך קידום אורגני – לא משנה איך, התוכן שאנחנו מציגים לכם חייב להיות איכותי ולתת לכם ערך.

כך מותגים יכולים לייצר חיבור חיובי בין המותג שלהם לבין הגולשים, ובעולם של היום זהו ערך עצום לתקשורת מול הלקוח.

תוכן איכותי לא חשוב כמובן רק לפעילות של שיווק דיגיטלי לעסקים באמצעות קידום אורגני או קידום ממומן. אתם רוצים שלקוחות יקראו את התוכן שלכם ואז ישתפו אותו עם קולגות או מכרים, יגיבו לכם עליו וכמובן יעזרו בו כדי לסייע לעצמם או כדי שיוכלו לקבל החלטה להשאיר לכם פרטים כדי לרכוש מהמוצר או השירות שלכם.

אילו סוגי תוכן אתם יכולים להפיק כדי לייצר אינטראקציה עם הלקוחות שלכם?

  • מאמרים
  • מדריכים
  • מקרי בוחן 
  • פוסטים
  • סרטוני הדרכה
  • וובינרים

הטיפ שלנו הוא להשקיע קודם כל בהבנה של הצרכים של הלקוחות שלכם ומה מעניין אותם באמת. אם אתם רוצים שהתוכן ייצר אינטראקציה ויגרור קליקים ומעורבות עם התוכן, אתם חייבים לוודא שהוא יהיה בול לפוני. אחרי שתבינו מה מעניין את הגולשים שלכם, תוכלו להתאים את התוכן המדוייק ביותר שייצר מעורבות עם החברה שלכם.

רימרקטינג 

רימרקטינג, או שיווק מחדש, היא הדרך שלכם להגיע בצורה יעילה וממוקדת לקהל לקוחות שכבר ביקר באחד מהנכסים הדיגיטליים שלכם.

ניקח לדוגמא את שטיק מדיה. בתור משרד פרסום מקצועי, אנחנו מקפידים שהקמפיינים שלנו וכלי המעקב מהם יהיו מוטמעים כהלכה, וכמובן שנוכל לייצר מהם מקסימום ערך בהמשך פעילות השיווק והפרסום שלנו. לשטיק יש מספר אתרי אינטרנט, מספר דפי נחיתה ומספר מאמרים שפורמו על החברה באתרים כמו כלכליסט או גיקטיים לדוגמא.

בכל אחד מנכסים אלו שתולים פיקסלים שמאפשרים לנו ליצור רשימה של מבקרים בנכסים – לפי טווח הזמן שבו הם ביקרו ומספר פרמטרים נוספים. מכיוון שיש לנו את קהלים אלו, אנחנו יכולים לבנות באנרים, מודעות וידאו או תכנים נוספים, ולדוורר להם את התכנים האלו באילו פלטפורמה שנבחר.

רשימות רימרקטינג צריכות להיות חכמות ומדוייקות. לדוגמא, אל תעשו רימרקטינג על כל גולש שביקר באתר בטעות ויצא מהאתר אחרי שנייה. זה בזבוז כסף. תשקיעו בקהלים ממוקדים שגלשו באתר שלכם, במספר עמודים, ביקרו זמן ארוך או יצרו אינטרקציה באתר.

שיווק מחדש היה ונשאר אחד מכלי הפרסום היעילים והאפקטיביים ביותר ואנחנו ממליצים חד משמעית לכל חברה באשר היא, להקים קמפיינים של רימקטינג, אם בגוגל או בפייסבוק. 

לקריאה נוספת על פרסום ממומן בגוגל, בקרו בלינק.

פרסום ברשתות החברתיות

שיווק בפייסבוק או קידום באינסטגרם, פעילות בלינקדאין או בפינטרסט, כל אחת מהרשתות החברתיות האלו יכולה להיות ממשק עבודה מצוין עבור החברה שלכם. עם זאת, חשוב לזכור שנכון לכתיבת שורות אלו, הפלטפורמות החברתיות האפקטיביות ביותר לפרסום ושיווק בישראל הן ללא ספק פייסבוק ואינסטגרם. 

פלטפורמות אלו ששייכות לפייסבוק מחזיקות מידע עצום על המשתמשים, חומר גלם רך ונעים בידיים של משרד הפרסום הנכון בעל התמחות לייצר תובנות עסקיות מחומר גלם זה. 

פרסום באינטרנט כולל בתוכו פעילות ברשתות החברתיות מהסיבה שזוהי דרך אפקטיבית ביותר להגיע לקהל היעד שלכם בזמן ובמקום שנוח לו, עם תכנים עדינים, רכים, מיתוגים או אגרסיביים ומניעים לפעולה. לא משנה מה המטרה העסקית שלכם, לידים, הרשמות, מכירות און ליין או מיתוג, פרסום ברשתות החברתיות מהווה אחת האופציות שכדאי לכם לשקול בפעילות הפרסום של העסק שלכם.

ההחלטה האם לפרסם בפייסבוק או בגוגל, וכמה מהתקציב לדוגמא להשקיע בפייסבוק לעומת אינסטגרם, היא שאלה מצוינת שמשתנה מחברה לחברה וממותג למותג גם לפי התוצאות העסקיות שאותן אתם רוצים להשיג כמובן. 

לקריאה נוספת בנושא שיווק דיגיטלי, בקרו כאן.

שטיק מדיה – שיווק דיגיטלי לעסקים

אנחנו חיים את עולם הדיגיטל כבר מעל לעשור. זו האהבה שלנו, התשוקה שלנו והדבר שאנחנו רוצים להיות הכי טובים בו. וכל אחד ואחת מהלקוחות שלנו מרגישים את זה מדיי יום כשהם מדברים עם הצוות שלנו וכמובן – כשהם בוחנים את התוצאות העסקיות שהם מקבלים ואת הערך שאנחנו מייצרים להם.

המומחים שלנו נמצאים כאן עבורכם, צרו קשר וקבלו יעוץ מיידי בנושא שיווק דיגיטלי לעסקים  

שאלות נפוצות בנושא שיווק דיגיטלי לעסקים

איך בונים אסטרטגיית תוכן?

אסטרטגיית תוכן נבנית לאחר שביצעתם מחקר מקיף על מספר נושאים: קהל היעד שלכם והנושאים שמעניינים אותו, המתחרים שלכם וכמובן מחקר קידום אורגני מקיף. על פי המחקר, ניתן להחליט מה כדאי לבצע בתוכנית התוכן כדי לקבל את התוצאות הנכונות למטרות שלכם.

האם כדאי לעשות קידום אורגני או ממומן?

זוהי שאלה מצוינת שהתשובה אליה נגזרת מהפעילות העסקית שלכם, המטרות שלכם, המתחרים שלכם, מסגרת הזמן שלכם לקבלת תוצאות וכמובן התקציב שלכם. שתי דרכי הפרסום רלוונטיות למספר רב של עסקים ולעיתים אף שילוב של שתיהן יחד ייצר מקסימום אימפקט לחברה שלכם.

מהו התקציב הדרוש לניהול קמפיינים?

התקציב משתנה לחברה לחברה ומקמפיין לקמפיין. אם אתם מטרגטים קהל ברמה ארצית ורחבה, התקציב יהיה גדול יותר מקמפיין מקומי וקטן יותר. משרד פרסום מקצועי יבנה עבורכם תוכנית תקציבית ברורה עם הגדרת מטרות שהקמפיין מיועד להשיג.

למה לבחור בשטיק מדיה?

אם אתם מחפשים חברה של אנשי מקצוע מיומנים, מגובשים ושירותיים, אתם רוצים לשוחח איתנו. אנחנו משקיעים מחשבה רבה בכל לקוח שאנחנו מנהלים, עוברים הכשרות וקורסים על מנת לוודא כי הפעילות העסקית שלו עולה וצומחת ואנו עומדים במטרות שהגדיר לנו. צרו קשר לשיחה עם מקצועי הפרסום שלנו.

5/5 - (10 votes)