חשבו על פרסומת בפייסבוק או ביוטיוב של נייק. לרוב אנחנו לא נזכור בדיוק את תכולת הפרסומת, אך את הסלוגן בסופו, just do it , אנחנו נזכור בהחלט.

אז מה בעצם הופך את הסלוגן של חברת נייק לכל כך מוצלח וזכיר? איך אתם יכולים לייצר לעסק שלכם סלוגן זכיר ודביק גם כן?

על פי מחקרים שנערכו באוניברסיטאות ברחבי העולם, ישנם 3 גורמים עיקריים שיקבעו האם הסלוגן שלכם יהיה מוצלח, קליט וזכיר או ייעלם בערמות של סלוגנים לא זכירים. המחקרים בדקו השפעה של סלוגנים על נשאלים על פי קבוצות מיקוד גדולות, ואלו הגורמים שהכי השפיעו על זכירות של סלוגן.

מסר ברור – ככל שהמסר של הסלוגן ברור, הסבירות שאנשים יאהבו אותו גדולה יותר. האמת שיש המון הגיון בנקודה הזו. העולם היום מלא במותגים, חברות, פרסומות והסחות דעת וכולנו מופצצים בכל רגע נתון באלפי מסרים שונים, בצבעים שונים וממותגים שונים. ועל כן ככל שהמסר שלכם יהיה ברור יותר, סיכויי ההצלחה שלכם עולים.

יצירתיות – ככל שהסלוגן יצירתי יותר ומגרה את המוח של קהל היעד, כך סיכוי האהדה אליו מתגברים. הסלוגן שלכם צריך להצית את הדמיון, לייצר זיקוקים במוח של קהל היעד ולהעביר בכמה מילים פשוטות ומובנות, רגש, הבטחה ועוצמה. לכן תהליך מלא של מיתוג עסקי יכלול תמיד סלוגן יצירתי כחלק מתהליך העבודה.

קשר למותג – הסלוגן שלכם צריך להיות קשור באופן ברור למותג / חברה שלכם. יש צורך לשמור על בהירות ולא על עמימות ואפשר לקשר ישיר בין המותג לבין הסלוגן להתקיים.

כמה סלוגנים מפורסמים מרחבי העולם:

M&M – נמס בפה, לא נמס ביד.

דיסני – המקום המאושר ביותר בכדור הארץ

לאס וגאס – מה שקורה בוגאס, נשאר בוגאס.

רד בול- רד בול נותן לך כנפיים.

נייק – JUST DO IT

BMW – כלי הרכב האולטימטיבי

מקדונלדס – אני אוהב את זה

שטיק מדיה – המסר הנכון לאדם הנכון

כמה נקודות נוספות שכדאי לזכור כשבונים את הסלוגן לעסק:

קצר – שמרו על הסלוגן שלכם קצר ככל האפשר. זה לא מקום להתפייט ולהתחרות בדוסטוייבסקי ובספרים עבי הכרס שלו. הקפידו על מסר חד וברור שנכנס בכמה מילים פשוטות עם עדיפות ל3 עד 4 מילים.

כנות – כנות היא חשובה ביותר בקשר שלכם עם הלקוחות שלכם. אל תבטיחו בסלוגן שלכם משהו שאתם לא יכולים לקיים, זו עלולה להיות מכת מוות ניצחת למאמצי השיווק והפרסום שלכם.

בידול – תנסו להעביר בסלוגן את מה שמבדל אתכם מהמתחרים שלכם. מהי ההבטחה העסקית הייחודית שלכם שמפרידה בינכם לבין המתחרים שלכם? אם תוכלו לקיים את ההבדל הזה לתוך 3-4 מילים, זה יכול להפוך את הסלוגן שלכם למנצח.

קהל היעד שלכם – חקרו לעומק את קהל היעד שלכם. מיהם, מה מניע ואתם לפעולה ובאיזה מצב הם נמצאים כשהם מחפשים את השירות / המוצר שלכם? קהל היעד שלכם הוא אחד מאבני היסוד החשובים ביותר בבניית העסק ולכן עליכם להיכנס לתוך הראש שלו ולהבין מה מעניין אותו ואיזה סלוגן ישדר הכי טוב עבורו.

פרסום – פרסום באינטרנט, פרסום בגוגל או שיווק בפייסבוק, פרסום בשלטי חוצות או בטלוויזיה, כל אלו הם מרכיבים משמעותיים ברמת הזכירות וההצלחה של המיתוג העסקי והסלוגן שלכם. בסופו של יום, מי שאמור לזכור את הסלוגן שלכם (קהל היעד), צריך להיחשף אליו באופן עקבי, רצוף, במספר ערוצי מדיה וגם בזמן החיפוש אחריו. תהליך בניית הזכירות של הסלוגן הוא ארוך ומרתק, תהנו מהדרך J

לסיכום,

תהליך מיתוג עסקי עמוק ומקצועי יביא בחשבון נקודות רבות ומשמעותיות שיסיעו לעסק שלכם לשדר את המסר הנכון ביותר לקהל היעד שלו, בצורה יצירתית, ברורה וזכירה. סלוגן הוא חלק בלתי נפרד מעסק מצליח וממותג היטב ואנו בשטיק נשמח לצעוד איתכם במסע המיתוג יד ביד, עד לבניית השפה המיתוגית המנתחת לעסק שלכם.

5/5 - (32 votes)